یک بام و دو هوا در بازار سکه/ پیش بینی قیمت‌های امروز

یک بام و دو هوا در بازار سکه/ پیش بینی قیمت‌های امروز
برخی پیش‌بینی می‌کنند نوسانات قیمت طلا در بازار جهانی بر قیمت سکه امروز چهارشنبه اثر بگذارد و مانع نزول قیمت شود.

به گزارش نجواخبر، فشار خریداران به بازار سکه امامی در معاملات نقدی روز سه‌شنبه زیاد شد. این فلز گران‌بها با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

بااین‌حال، در معاملات پشت خطی سه‌شنبه شب، روند صعودی قیمت سکه کاملا متوقف شد و قیمت آن در همان محدوده عصر سه‌شنبه رنج شد.

البته یک اتفاق مهم در بازار طلای جهانی رخ داد که ممکن است در روز جاری موتور محرک صعود سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان شود. قیمت هر اونس طلا روز سه‌شنبه جهش قابل توجهی را ثبت کرد.

قیمت اونس طلا، روز سه‌شنبه به بالاترین سطح خود در سه هفته‌ اخیر رسید؛ زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا پس از آنکه احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو با تردید مواجه شد، کاهش یافت.

به‌ این‌ ترتیب، پس از اینکه داده‌ها نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات متحده در ماه جولای کاهش یافته است، ارزش دلار در برابر رقبای خود کاهش یافت و افزایش‌های قبلی را معکوس کرد. بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز کاهش یافته است

این فلز زرد رنگ روز قبل از مرز ۱۹۲۰ دلار به ۱۹۳۸ دلار رسید. این امر از نگاه فعالان بازار ممکن است کام سکه‌بازان افزایشی را در روز جاری شیرین کند.

قیمت دلار هم در معاملات پشت خطی سه‌شنبه شب در محدوده ۴۹هزار و ۱۲۰ تومان به‌فروش رسید.

فعالان بازار می‌گویند، سکه‌بازان به رفتار بازیگران ارز توجه بیشتر دارند. تا زمانی که نرخ دلار رشد معنا داری را تجربه نکند انتظار صعود قیمت سکه دور از انتظار خواهد بود.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند مرز ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان پراهمیت است. درچند وقت‌گذشته هر زمان سکه به این محدوده رسیده فشار فروش در بازار زیاد شده است.

با‌این‌وجود، در جناح معامله‌گران‌ کاهشی، مرز ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مهم است. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد با رسیدن‌ سکه امامی به این محدوده فشار خرید در بازار بالا می‌گرفت.

قیمت واقعی سکه امامی در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان است که با قیمت نقدی بازار ۵ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان فاصله دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120578

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.