مدیرعامل فولاد مبارکه:

با ادعای مطرح شده در رسانه‌های معاند مبنی بر فساد 92 هزار میلیارد تومانی مخالفیم

با ادعای مطرح شده در رسانه‌های معاند مبنی بر فساد 92 هزار میلیارد تومانی مخالفیم
محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: این همان جنگ رسانه‌هاست که شهید خرازی به خوبی بیان کرد: "رسانه‌ها وقایع جنگ را درشت می نویسند اما درست نمی‌نویسند."

به گزارش نجواخبر، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع کارکنان این شرکت اظهار کرد: امروز رسانه‌ها، سردمداران تقابل روایت‌ها هستند، این رسانه‌ها هستند که گاهی در دنیای امروز تولد یک بچه حلزون را در ساحل دریایی واقعه‌ای مهم جلوه می‌دهند و توجهی به کشته شدن صدها کودک فلسطینی و یمنی ندارند، این همان جنگ رسانه‌هاست که شهید خرازی به خوبی بیان کرد: "رسانه‌ها وقایع جنگ را درشت می‌نویسند اما درست نمی‌نویسند."

وی در ادامه گفت: این روزها در مضامین مختلف شاهد جنگ روایت‌هایی بودیم که موجب شد هجوم رسانه‌ای جدّی علیه فولاد مبارکه و علیه نظام صورت گیرد. هجمه‌ای که باعث شد به اشتباه روایت‌هایی از قبیل 92 هزار میلیارد تومان اختلاس و مباحثی از این دست مطرح شود و با استفاده از تعابیری مانند اختلاس و فساد و ... یکی از معتبرترین شرکت‌های کشور زیر سؤال برود.

طیب‌نیا با بیان اینکه حمله سایبری برای این شرکت یک ضربه بود، اما در کمتر از 36ساعت توانستیم تمام سیستم‌های متوقف‌شده را بازیابی کنیم و به حالت عادی برگردانیم، ادامه داد: هجمه رسانه‌ای اخیر به مراتب برای ما سنگین‌تر و مخرب‌تر از حمله سایبری بوده است.

وی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در بازه زمانی یک هفته اخیر بیش از 30 هزار توییت در توییتر، حدود 15 هزار خبر و مطلب در تلگرام و 15 هزار خبر و مطلب نیز در اینستاگرام در خصوص فولاد مبارکه منتشر شده است. و این آمار از حجم بالای بمباران رسانه‌ای و پرداختن به موضوع انتشار گزارش تحقیق و تفحص حکایت دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: تحلیل این آمار نشان می‌دهد که روزانه نزدیک به 10 هزار خبر و مطلب منتشر شد و این یعنی هر ساعت حدود 400 مطلب در خصوص فولاد مبارکه انتشار پیدا کرده است، البته این آمار به غیر از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: ضمن تأکید بر ضرورت برخورد با متخلفین و تاکید بر اینکه رسیدگی به این موضوع باید توسط مراجع قضائی صورت گیرد، با صراحت اعلام می‌کنیم که با ادعای فساد 92 هزار میلیارد تومانی مخالفیم، با اختلاس و چنین تعابیری در این حجم و ارقام مخالفیم و این موضوع را نمی‌پذیریم؛ روی نحوه انتشار این گزارش حرف داریم و معتقدیم باید با عوامل این کار برخورد شود.

طیب‌نیا با بیان اینکه عمده‌ترین ارقام مطرح‌ شده در این گزارش مربوط به مواردی است که فولاد مبارکه نه در آن‌ها متهم است و نه عملاً مرتبط است و این دیگر ساختارها و دستگاه‌های اجرایی‌اند که باید پاسخ‌گو باشند، ابراز داشت: در شیوه‌ای که در این جنگ رسانه‌ای به‌کار گرفته شد، بسیاری از این اعداد و ارقام قابل جمع زدن نیست و اطلاق به فساد در همه موارد مطروحه که در رسانه‌های معاند بر آن تاکید می‌شود درست نبوده ولی قطعاً تخلفات شخصی و ابهامات ساختاری وجود داشته و گزارش تحقیق و تفحص هم موید همین مطلب است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12059

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب