چرا گذرنامه بعضی زائران اربعین به دست آنها نمی‌رسد؟

چرا گذرنامه بعضی زائران اربعین به دست آنها نمی‌رسد؟
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه درخصوص ارسال نشدن گذرنامه بعضی زائران اربعین برای آنها توضیح داد.

به گزارش نجواخبر، سردار سرتیپ علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از ۳ میلیون و ۱۰ هزار جلد گذرنامه بین‌المللی صادر و از طریق پست تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: از اول محرم تا امروز بیش از ۸۳۵ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر و در اختیار زائران قرار گرفته است که بخش زیادی از زائران با استفاده از این گذرنامه از طریق مرزها به کشور عراق سفر بدون هیچ مشکلی سفر کرده‌اند.

ذوالقدر بیان داشت: همچنین ۵۷۰ هزار جلد گذرنامه تاریخ منقضی به صورت رایگان و آنی تمدید شده و در اختیار زائرین قرار گرفته است.

وی گفت: گذرنامه زائران هیچ مشکلی در مرزها نخواهد داشت زیرا گذرنامه صادر شده کنترل نهایی را مرز انجام می‌دهد سیستم مرز را در کنار اتاق چاپ گذرنامه قرار داده‌ایم و همه آنها کنترل می‌شوند و اگر خوانده نشود مجدد صادر می‌کنیم تا زائران مشکلی در مرزها نداشته باشند و به راحتی عبور کنند.

ذوالقدر درباره تأخیر در ارسال گذرنامه‌ها گفت: امسال از ۲ درگاه اینترنتی و حضوری ثبت نام داشتیم و هنگام صدور گذرنامه از ۳ مقطع استعلام می‌کنیم که یکی از آنها اداره ثبت احوال است که ممکن فرد اطلاعاتی را که در اختیار کاربر گذاشته باشد با اطلاعات ثبت شده در اداره ثبت احوال مغایرت پیدا کند و یا ممکن است نقص‌هایی داشته باشد.

وی ادامه داد: لذا افرادی که از زمان درخواست آنها مدت زیادی می‌گذرد چه کسانی که در سایت و چه کسانی که به صورت حضوری ثبت نام کرده‌اند و هنوز گذرنامه برایشان ارسال نشده می‌توانند با مراجعه به اداره گذرنامه نقص گذرنامه خود در همان لحظه رفع کنند و گذرنامه صادر می‌شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: برای اتباع خارجی که مقیم ایران هستند طبق توافقی که با کشور عراق داشتیم دفترچه اقامت صادر می‌شود و مشکلی در ورود ندارد و تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار جلد دفترچه اقامت برای اتباع صادر شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/120604

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب