واكنش جدید آمریكا و اروپا به پاسخ ایران / برجام احیا می‌شود؟

واكنش جدید آمریكا و اروپا به پاسخ ایران / برجام احیا می‌شود؟
کمیسیون اروپا شامگاه جمعه خبر داد که آخرین پاسخ از ایران را درباره مذاکرات هسته‌ای دریافت کرده و این پاسخ را به آمریکا و دیگر مشارکت کنندگان در مذاکرات ارائه داده است.

به گزارش نجواخبر،بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، در حال حاضر تمامی طرف‌ها، پاسخ اخیر ایران درباره توافق هسته‌ای را مطالعه کرده و مسیر پیش روی را بررسی خواهند کرد.


پیش‌تر، «وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.

همچنین «باراک راوید» خبرنگار وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، برخی شکاف‌ها با ایران بسته شده و برخی دیگر همچنان باقی مانده‌اند.


راوید در پیامی توییتری به نقل از «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نوشت: «این مذاکراتی با کشمکش‌های متداول است. ما در حال مطالعه پاسخ ایران بوده و در حال هماهنگی با متحدان تروئیکای اروپایی هستیم».


این مقام آمریکایی افزود: «ما به‌طور علنی مذاکره نمی‌کنیم. طی هفته‌های اخیر برخی شکاف‌ها بسته شده‌اند اما برخی دیگر باقی مانده‌اند».

با این حساب، هنوز مشخص نیست که آیا پاسخ ایران پذیرفته می‌شود و مسیر احیای برجام باز می‌شود یا نیاز به مذاکرات بیشتر است؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12203

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب