منتظر سقوط آزاد قیمت این خودروها در بازار باشید/ پیش‌بینی عجیب یک کارشناس از قیمت‌ها بعد از آزادسازی واردات

منتظر سقوط آزاد قیمت این خودروها در بازار باشید/  پیش‌بینی عجیب یک کارشناس از قیمت‌ها بعد از آزادسازی واردات
یک کارشناس صنعت خودرو درباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند.

به گزارش نجواخبر،فربد زاوه درباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت‌: به هر شکل ساختار این مصوبه فارغ از شناور بودن تعرفه که تأثیر آن بر قیمت بازار رفع شده و قیمت متناظر با عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، بر بازار را می‌توان اینگونه شناسایی کرد.

وی افزود: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تأثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند. این به این معنی است که خودروهایی مانند راو۴، سانتافه، انواع بنز و بی‌ام‌و عمده محصولات هیوندای کیا و تویوتا همچنان با محصولات قدیمی ادامه حیات می‌دهند و لذا تأثیری بر قیمت آنها محقق نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: بازار خودروهای چینی مونتاژی با این مصوبه تأثیر چندانی نخواهد یافت و خودروهای مونتاژی چینی که با بهای گزاف در بازار عرضه می‌شوند، همچنان با سودآوری خوبی بی‌تهدید خواهند ماند.

زاوه ادامه داد: خودروهای وارداتی کوچک قدیمی مانند انواع خودروهای هاچ‌بک و مونتاژی‌های کوچک و خودروهای جدید داخلی از این مصوبه متاثر می‌شوند و قیمت آنها کاهشی می‌شود.

وی یادآور شد: در این بین خصوصا مونتاژی‌های کره‌ای پسابرجامی و وارداتی‌های هاچ‌بک کره‌ای ژاپنی بیشترین تأثیر کاهش قیمت را تحربه می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهای داخلی هم تأثیر کمی از این مصوبه خواهند داشت. در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، بیشترین تأثیر بر محصولات بازار خواهد بود و محصولات پایین‌تر، تأثیرپذیری کمتری خواهد داشت.

زاوه خاطرنشان کرد: در عین حال، محصولات مونتاژی چند سال ساخت مثل سیتروئن سی۳ و ۲۰۰۸ سراتو مونتاژی از این مصوبه تأثیر می‌گیرند.

مشروح اظهارات فربد زاوه را (اینجا) بخوانید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12211

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب