کنعانی: به مذاکرات پایبندیم اما منتظر آمریکا نمی مانیم

کنعانی: به مذاکرات پایبندیم اما منتظر آمریکا نمی مانیم
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در تحقق اهداف راهبردی سیاست خارجی و گسترش روابط خارجی خود، پویا، هوشمند و متوازن عمل کرده‌ و برغم پایبندی به روند مذاکرات، منتظر برجام و بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی خود نمی‌ماند.

به گزارش نجواخبر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۲۴ شهریور ماه و پس از امضای یادداشت ترتیبات عضویت دائم ایزلن در سازمان همکاری شانگهای در توییتی نوشت: سفر رئیس‌جمهور به ازبکستان به دعوت همتای ازبکستانی برای دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و امضا شدن یادداشت ترتیبات عضویت دائم ایران، تحول مهم و ماندگار دیگری در تقویت سیاست همسایگی، همگرایی و پیوستگی منطقه‌ای و عمق بخشیدن به چند جانبه گرایی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف راهبردی سیاست خارجی و گسترش روابط خارجی خود، پویا، هوشمند و متوازن عمل می‌کند و برغم پایبندی به روند مذاکرات رفع تحریم، منتظر برجام و بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی خود نمی‌ماند.

به گزارش فارس، شب گذشته در جریان دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سند یادداشت تعهدات یا ترتیبات الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سازمان به امضا رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از امضای این سند اظهار داشت: اخیرا تمام اسناد مربوط به تکمیل فرایند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای به تصویب هیئت وزیران رسید و جهت بررسی و طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز پس از امضای سند یادداشت تعهدات اظهار داشت، امروز برای جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری شانگهای روز مهم و تعیین کننده‌ای است و از این بابت به دوستان و همکاران ایرانی و همینطور همکاران خودم در سازمان، عضویت ایران را تبریک میگویم.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان یک کشور قدرتمند و دارای ثبات و امنیت برای سازمان حائز اهمیت است.

وی گفت: ورود ایران به جمع کشورهای عضو باعث تقویت و ارتقای این سازمان خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12542

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.