فوری:

«زاهدی‌وفا» وزیر نشد! +نظرات موافقان و مخالفان

«زاهدی‌وفا» وزیر نشد! +نظرات موافقان و مخالفان
محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.

به گزارش نجواخبر، بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

قالیباف: سخنان رهبری مرزبندی بین مردم و آشوبگران را مشخص کرد

در ابتدای جلسه امروز مجلس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان روز گذشته رهبری حکیمانه، هوشمندانه و دقیق بود که یک‌بار دیگر مرزبندی میان مردم و آشوبگران را مشخص فرمودند.

در ادامه جلسه سخنگویان کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی و آموزش مجلس گزارشی از بررسی‌های این کمیسیون‌ها درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی کار را قرائت کردند.

وحدت و انسجام ملی را مهم می‌دانم

در ادامه نیز رئیس‌جمهور برای دفاع از محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی کار پشت تریبون قرار گرفت.

رئیسی با اشاره به حوادث اخیر گفت: حضور میلیونی مردم در خیابان و اعلام موضع و حضور آنان در صحنه دشمن را ناکام گذاشت.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: البته ما به صورت عادلانه و عزتمندانه برای رفع تحریم‌ها هم تلاش می‌کنیم اما همزمان برای خنثی کردن تحریم هم تلاش می‌شود. امروز دشمن رسما می‌گوید که فشارهای حداکثری مفتضحانه شکست خورده و تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده است.

رئیسی بر همکاری دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: برنامه توسعه هفتم به زودی به مجلس ارائه می‌شود. بودجه ۱۴۰۲ نیز در چارچوب زمان قانونی تقدیم مجلس می‌شود. به مردم عرض می‌کنم مجلس و دولت به این ضرورت اجتناب‌ناپذیر واقف هستند که همکاری همه قوا و نهادها و بخش‌های کشور می‌تواند شما را امیدوار و دشمن را ناامید کند.

سپس مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کار به بیان نظرات خود درباره زاهدی وفا پرداختند.

طبق آیین نامه دو نفر مخالف و دو نفر موافق با حفظ ترتیب یک مخالف و یک موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه نظرات خود را بیان می‌کنند(مخالفان و موافقان می‌توانند وقت خود را با نمایندگان دیگر تقسیم کنند).

عسگری: وزیر پیشنهادی کار روحیه تعامل با مجلس ندارد

مهدی عسگری نماینده کرج و عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های زاهدی‌وفا را ضعیف توصیف کرد و گفت که وزیر پیشنهادی کار روحیه تعامل با مجلس ندارد.

نادران: به توانمندی زاهدی وفا شهادت می‌دهم

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بنده قریب به ۲۰ سال با آقای زاهدی وفا و خانواده ایشان از نزدیک در ارتباط بوده و پاکدستی، عدالتخواهی و خاکی بودن و توانمند بودن ایشان را باور دارم.

توسلی: گزینه پیشنهادی وزارت کار ۳ هزار میلیارد تومان اموال دارد

فتح‌الله توسلی نماینده بهار و کبودراهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «وزیر پیشنهادی کار حداقل ۳ هزار میلیارد تومان پول دارد»، گفت: وزیری که می‌خواهد وزیر کارگران، بازنشستگان، معلولان و بهزیستی و وزیر کسانی باشد که محروم ترین قشر جامعه هستند، قطعاً نمی‌تواند سرمایه‌دار باشد.

دهقانی: آیا درس خواندن در دانشگاه‌های معتبر دنیا جرم است؟

الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیا درس خواندن در کشورهای بیگانه و دانشگاه‌های معتبر دنیا جرم است که به خاطر آن به آقای زاهدی وفا انتقاد می‌کنیم.

چنارانی: نمی‌شود وزیری انتخاب کنم که دو فرزند او متولد کانادا هستند

هاجر چنارانی نماینده فیروزه و نیشابور در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «نمی‌شود که من وزیر کابینه‌ای انتخاب کنم که ۲ فرزند او در کانادا به دنیا آمده‌اند»، گفت: آقای زاهدی وفا انسانی بسیار خوب و نیکو با سرمایه‌ای هزار میلیاردی هستند؛ اصلا کاری ندارم که این اموال از کجا آمده است اما انقلابی که امام راحل گفت، انقلاب مستضعفان و محرومان و پا برهنگان است.

امیرآبادی: زاهدی‌وفا امین اموال پدر است

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ثروت آقای زاهدی وفا به عنوان ارث به وی رسیده است و بر اساس سندی که موجود است ایشان امین این اموال پدر هستند و باید امانت داری کنند.

نوروزی: تاجگردون مال داشت باید برود، زاهدی وفا مال دارد باید بماند؟

حجت الاسلام حسن نوروزی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای زاهدی وفا در این چهار ماه نشان داد برنامه و عزمی برای کار کردن ندارد. آقای نمایندگان ما برای چه به آقای تاجگردون رأی عدم اعتماد دادیم به خاطر ارث پدر و مالش بود. تاجگردون مال داشت باید برود، ایشان مال دارد باید بماند؟ موکب داری هم دلیل شد؟ چرا روزه شک دار می‌گیرید؟

زاهدی‌وفا: باید با همکاری مجلس نسبت به ظرفیت افزایی اشتغال کمک کنیم

در ادامه جلسه مجلس، محمد هادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «در حوزه اشتغال مشکلات بسیاری داریم»، گفت در چهار دهه گذشته نرخ بیکاری ما دو رقمی بوده‌ است و متأسفانه تعداد بیکاران ما در افراد دارای تحصیلات عالی بیشتر است. همچنین جمع کثیری از جوانان ما که در سن ۱۵ تا ۲۴ سال هستند، نه کار می‌کنند، نه تحصیل می‌کنند، نه حرفه می‌آموزند و نه خانواده تشکیل می‌دهند و به معنای واقعی کلمه هیچ کاره هستند؛ جمعیت این افراد بسیار قابل توجه است که باید برای اشتغال این قشر جوان تدابیر جدی اندیشیده شود.

بعد از دفاع رئیس‌جمهوری از گزینه پیشنهادی خود برای وزارت کار و همچنین توضیحات زاهدی‌وفا درباره برنامه‌اش در این وزارت‌خانه، نمایندگان مجلس رأی خود را اعلام کردند.

بر این اساس محمدهادی زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف، و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۲ رأی اخذ شده نتوانست رأی اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.

این در حالی است که بر اساس آمار اولیه برخی اعضای هیئت رئیسه به خبرنگاران اعلام کردند که زاهدی‌وفا حائز اکثریت آرا شده است ولی بر اساس ابهام در شمارش آرا و شمارش مجدد، وی از حضور در وزارت کار بازماند.

امروز در اتفاقی بی‌سابقه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دور اول شمارش زاهدی‌وفا با اختلاف مرزی آرا، رأی اعتماد مجلس را به دست آورد که با اعتراض برخی نمایندگان کار به بازشماری آرا کشید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12874

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب