پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای آینده

پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای آینده
در حالی بازار ارز از ابتدای مهرماه در مسیر افزایشی حرکت کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد در طول این مدت در حدود یک هزار و ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است‌.

به گزارش نجواخبر، بازار ارز دو هفته اول پاییز دست‌خوش تغییرات بسیاری شد. عملکرد ۱۵ روزه اول مهرماه بازار ارز نشان می‌دهد که این بازار با افزایش یک هزار و ۵۰ تومانی روبه‌رو شده و از نرخ ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در ابتدای معاملات یکم مهرماه، به ۳۲ هزار و ۵۸۰ تومان افزایش یافته است.

این در شرایطی است که در تاریخ ۱۱ مهرماه، بازار ارز به اوج قیمتی خود رسید و روی عدد ۳۳ هزار تومان و ۳۰۰ تومان جا خوش کرد. بازار ارز در روز دهم مهرماه وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد.

اما با این حال، این بازار دوباره در مسیر نزولی قرار گرفت، تا این‌که روز پنج‌شنبه هفته گذشته ریزش ۵۷۰ تومان را تجربه کرد و وارد کانال ۳۲ هزار تومان شد.

بازار ارز امروز با قیمت دلار ۳۲ هزار و ۵۸۰ هزار تومان کار را آغاز خواهد کرد و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار پس از تحرکات افزایشی چشمگیر هفته‌های اخیر، در حال اصلاح نرخ است.

اصلاح نرخ، اصطلاحی است که کارشناسان پس از افزایش چشمگیر یک شاخص و تعدیل و کاهشی شدن آن در بازه‌های معاملاتی روزهای بعد استفاده می‌کنند که عمدتا ناشی از کاهش قدرت خرید آن شاخص در فضای بازار رخ می‌دهد.

این در شرایطی است که براساس گزارش‌ها، حجم تزریق ارز به معاملات بازار متشکل و توافقی در روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته و همین موضوع باعث ریزشی شدن نرخ دلار در روزهای اخیر شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12902

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب