دفاع معاون سازمان برنامه و بودجه از متناسب‌سازی و افزایش حقوق

دفاع معاون سازمان برنامه و بودجه از متناسب‌سازی و افزایش حقوق
معاون مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه در دفاع از لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: در پی بروز شکاف درآمدی رئیس جمهور دستور دادند لایحه ای برای ایجاد عدالت در پرداخت ها تهیه شود.

به گزارش نجواخبر، در جلسه علنی روز یکشنبه- ۱۷ مهرماه- مجلس شورای اسلامی و در جریان برررسی دو فوریت در مورد لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، بابک افقهی معاون مجلس، حقوقی و استان‌ها سازمان برنامه و بودجه در دفاع از دو فوریت این لایحه گفت: در ابتدای امسال موج دوم تورم کالاهای اساسی و موج دوم افزایش قیمت حمل‌ونقل و انرژی، تورمی را در کل جهان ایجاد کرد، پس از آن افزایش ۵۷ درصدی در حقوق کارگران ایجاد شد که موجب تفاوت فاحش حقوق کارگران و کارمندان شد.

وی ادامه داد: در پی بروز این شکاف درآمدی رئیس‌جمهور دستور تهیه این لایحه را دادند،معمولا دولت‌ها در نیمه اول سال با کاهش در آمد مواجه هستند، ان شا الله در نیمه دوم سال درآمدهای دولت محقق شود، این لایحه با کمک معاونت امور اداری و استخدامی ریاست جمهوری تهیه شده است.

معاون مجلس،حقوقی و استان‌ها سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در صورت تصویب این لایحه دو اتفاق خواهد افتاد اول اینکه رشد پلکانی در حقوق کارکنان دولت محقق می‌شود که موجب عدالت بیشتر در پرداخت حقوق خواهد شد، در بند دیگری از این لایحه دولت پیشنهاد داده فوق‌العاده شغل برخی دستگاه‌ها تا ۳۵ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این لایحه برای متناسب سازی حقوق کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی تهیه و به مجلس ارائه شده است، گفت: در این لایحه به ماده ۱۶ قانون جوانی جمعیت توجه شده است و ما به ازای هر یک از فرزندان کارمندان مبلغی پیش بینی شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12918

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب