هشدار: آنفولانزا درمیان دانش‌آموزان افزایش یافته است

هشدار: آنفولانزا درمیان دانش‌آموزان افزایش یافته است
یک متخصص بیماری‌های عفونی نسبت به افزایش مراجعه دانش‌آموزان به مراکز درمانی و بیمارستانی به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا هشدار داد و گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان تا ۱۲ سال و بیماران ضروری است.

به گزارش نجوا خبر، دکتر حمید عمادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به اینکه همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و به نوعی بیماری‌های تنفسی رو به افزایش است، افزود: مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد به‌ویژه دانش‌آموزان با علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: اکنون کرونا در حال کنترل است اما همه‌گیری جدید آنفلوآنزا آغاز شده است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت دارد افراد در مکان‌های شلوغ حتما ماسک استفاده کنند و اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی است از رفتن به مراکز آموزشی خودداری کند.

عمادی یادآور شد: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف را از علائم آنفلوآنزا برشمرد و گفت: در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنید و مصرف داروهای ضد ویروسی ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

عمادی تصریح کرد: کودکان، سالمندان، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت و دارای نقص ایمنی بدن در معرض خطر ابتلا به نوع شدید و عوارض بیماری آنفلوآنزا هستند و باید واکسن آنفلوآنزا را هر چه سریعتر تزریق کنند.

وی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا است و کسانی که جزو گروه پرخطر محسوب می‌شوند با درخواست خود و تجویز پزشک می‌توانند از داروخانه‌ها واکسن را دریافت کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13042

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب