آمار قوه قضاییه از آتش‌سوزی اوین/ چهار فوتی و ۶۱ مجروح

آمار قوه قضاییه از آتش‌سوزی اوین/ چهار فوتی و ۶۱ مجروح
قوه قضاییه اعلام کرد که آتش سوزی های شامگاه شنبه ۲۳ مهر در زندان اوین منجر به درگذشت ۴ زندانی و مجروح شدن ۶۱ نفر دیگر شده است.

به گزارش نجواخبر، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد:

در پی درگیری شب گذشته بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت های مالی زندان اوین و آتش سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان، که منجر به ورود سریع و به موقع نیروهای انتظامی و امدادی شد تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات پیدا کرده و از صحنه آتش سوزی به نقطه امن منتقل گردیدند و متأسفانه ۴ زندانی نیز فوت شده و تعدادی مجروح شدند

بر اساس این گزارش طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، ۴ نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی‌ها درگذشتند و ۶۱ زندانی نیز مجروح شده‌اند.

هر ۴ زندانی فوت شده جزو محکومین ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می‌کردند.

این گزارش می‌افزاید اکثر زندانی‌های مجروح شده به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها ۱۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال ۴ نفر وخیم گزارش شده است.

در این گزارش تاکید شده پس از ورود به موقع دادستان تهران، رئیس سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولین زندان، نیروهای انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب دیدگی بودند نجات پیدا کردند.

گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه خاطرنشان می‌کند، در جریان درگیری و آتش سوزی شب گذشته زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند.

در پایان گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه تاکید شده، شرایط زندان اوین از نیمه شب گذشته عادی است و امکان تماس زندانیان با خانواده از همان شب گذشته و ساعتی پس از اطفای حریق فراهم گردیده تا نگرانی های احتمالی رفع شود.

هویت زندانیان فوت شده نیز به اطلاع خانواده آن‌ها رسیده و اسامی درگذشتگان متعاقبا و پس از دستور مقام قضائی منتشر خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13053

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.