پیک جدید کرونا در راه است

پیک جدید کرونا در راه است
مراکز پزشکی هشدار دادند میزان مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و پیک جدید کرونا به زودی آغاز می شود.

به گزارش نجواخبر،در حالی که ایالات متحده وارد سومین زمستان همه گیری می‌شود، اولین نشانه‌ها مبنی بر اینکه موج احتمالی دیگری از ابتلا به کرونا در راه است ظاهر می‌شود.

تاکنون هیچ جهشی ملی آغاز نشده اما تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به کووید در ایالات متحده، بستری شده و جان خود را از دست می‌دهند در تابستان از یک رقم نسبتاً بالا به آرامی کاهش یافت.

اما با سرد شدن هوا و سپری کردن زمان بیشتری در محیط های بسته، جایی که ویروس راحت‌تر پخش می‌شود، خطر آغاز پیک افزایش می‌یابد.

اولین اشاره از آنچه می‌تواند در انتظار باشد، اتفاقی است که در اروپا می‌افتد. آلودگی و ابتلا در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و ایتالیا در حال افزایش است.

مایکل اوسترهولم، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری‌های عفونی در دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «در گذشته، آنچه در اروپا اتفاق افتاده است اغلب پیش‌آگاهی برای اتفاقاتی بوده است که قرار است در ایالات متحده بیفتد. بنابراین فکر می‌کنم پیام اصلی برای ما در این کشور این است: ما باید برای آنچه که آنها در اروپا می‌بینند آماده باشیم.»

چندین مدل کامپیوتری پیش‌بینی می‌کنند که ابتلا به کرونا حداقل تا پایان سال به کاهش خود ادامه خواهد داد. اما محققان تاکید می‌کنند که عدم قطعیت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند آن را تغییر دهد، مانند اینکه آیا مبتلایان بیشتری در ایالات متحده بستری می‌شوند یا خیر.

در واقع، دانشمندان در حال تماشای انباری از زیرمجموعه‌های جدید omicron هستند که اخیراً ظهور کرده‌اند و به نظر می‌رسد در جلوگیری از ایمنی حتی بهتر هستند.

Lauren Ancel Meyers، مدیر کنسرسیوم مدلسازی کووید-19 UT در دانشگاه تگزاس در آستین می‌گوید: "ما به سراسر جهان نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که کشورهایی مانند آلمان و فرانسه در حین صحبت ما شاهد افزایش مبتلایان هستند. این عدم اطمینان از وضعیت پایدار در آینده را در مورد آنچه می‌توانیم در هفته های آینده و ماه های آینده انتظار داشته باشیم اضافه می‌کند."

در واقع، برخی از محققان می‌گویند که ایالات متحده در حال حاضر شروع به دیدن علائم اولیه آن کرده است. به عنوان مثال، سطوح ویروسی که در فاضلاب شناسایی می‌شود در برخی از نقاط کشور، مانند پنسیلوانیا، کانکتیکات، ورمونت و سایر مناطق شمال شرقی افزایش یافته است. این موارد می‌تواند هشدار اولیه از آنچه در راه است باشد، اگرچه به طور کلی ویروس در سطح ملی در حال کاهش است.

ایمی کربی، سرپرست برنامه ملی نظارت بر فاضلاب در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، می‌گوید: «واقعاً خیلی زود است که بگوییم اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است، اما این چیزی است که ما منتظر و مراقب آن هستیم».

اما به گفته دکتر دیوید روبین، مدیر PolicyLab در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، ابتلا‌ها و حتی بستری شدن در بیمارستان در برخی از همان مناطق نیوانگلند، و همچنین برخی مناطق شمالی دیگر، مانند شمال غربی اقیانوس آرام، افزایش یافته است. که همه گیری را تشدید می‌کند.

جنیفر نوزو، مدیر مرکز همه‌گیری در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون، می‌گوید: "ما نسبت به زمستان گذشته ایمنی بیشتری در جمعیت داریم.نه تنها مردم واکسینه شده‌اند، بلکه بسیاری از مردم اکنون این ویروس را دریافت کرده‌اند. در واقع، برخی از مردم چندین بار به آن مبتلا شده‌اند. "

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13057

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب