نظر نهایی کمیسیون اجتماعی درباره گزینه پیشنهادی وزارت کار/«رئیسی» چهارشنبه به مجلس می‌رود

نظر نهایی کمیسیون اجتماعی درباره گزینه پیشنهادی وزارت کار/«رئیسی» چهارشنبه به مجلس می‌رود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تشریح نشست عصر دیروز این کمیسیون با گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار گفت: در مجموع کلیت نگاه اعضای کمیسیون به آقای صولت مرتضوی برای تصدی وزارت کار مثبت بود.

به گزارش نجواخبر، اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نشست دیروز کمیسیون متبوعش که با دستور کار بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار برگزار شد، گفت: در نشست دیروز کمیسیون آقای صولت مرتضوی گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه مدیریت صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی، اشتغال، ساخت مسکن برای قشر آسیب‌پذیر جامعه و مبارزه با رانت، فساد احتمالی در وزارت کار بیان کرد.

وی افزود: علاوه بر این نمایندگان نیز نقطه‌نظرات خود را مطرح و نسبت به برخی عدم ارتباط و تعامل مناسب مسئولان وزارت کار با نمایندگان مجلس ابراز گلایه کردند و این مطالبه را از آقای مرتضوی داشتند که در صورت رأی مثبت مجلس به ایشان، تجدید نظری در نحوه تعامل و پاسخ‌گویی مسئولان وزارت کار صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در مجموع کلیت نگاه اعضای کمیسیون به آقای مرتضوی برای تصدی وزارت کار مثبت بود.

*برگزاری جلسه رأی اعتماد به صولت مرتضوی در روز چهارشنبه /«رئیسی» به مجلس می‌رود

هم چنین حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی صلاحیت صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز (چهارشنبه 27 مهر ماه) خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه کمیسیون‌های مربوطه جلسات خود برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های آقای مرتضوی وزیر پیشنهادی کار برگزار کرده‌اند، جلسه بررسی صلاحیت و اخذ رأی اعتماد در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا آقای رئیسی رئیس‌جمهور برای دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی در جلسه علنی روز چهارشنبه حضور می‌یابد، گفت: طبق اخبار واصله رئیس‌جمهور بنا دارد در جلسه بررسی صلاحیت آقای مرتضوی در مجلس حضور یابد.

حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: طبق آیین نامه مجلس در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی، کمیسیون های مربوطه گزارش خود را در 5 دقیقه ارائه می‌کنند و در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار 3 کمیسیون اجتماعی، آموزش تحقیقات و بهداشت و درمان به ارائه گزارش خود می‌پردازند و پس از آن رئیس‌جمهور یا معاون اول وی به مدت یک ساعت به دفاع از وزیر پیشنهادی می‌پردازد سپس موافقان و مخالفان و در نهایت هم وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه‌های خود خواهد پرداخت.

گفتنی است یکشنبه (24 مهر) نامه رئیس‌جمهور برای معرفی سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس اعلام وصول شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13089

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب