واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه ایران

واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه ایران
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تهدیدهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه تهران به بهانه جنگ اوکراین، گفت: آنها برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در نورد استریم، سراغ ایران رفتند.

به گزارش نجواخبر، اظهارات تهدیدآمیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم علیه ایران به بهانه صادرات ادعایی پهپاد به روسیه، با واکنش مسکو همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات بورل، تحلیل کرد که او این ادعاها را برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» مطرح کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: «آیا بورل به انفجارهای نورد استریم رسیدگی کرده است؟ ظاهراً پس از اظهارات واشنگتن در مورد علاقه آمریکا به توقف عرضه گاز از طریق این خطوط لوله به اروپا، تمایل شدید اتحادیه اروپا به انجام تحقیقات در این زمینه کاملاً از بین رفته است. آنها تصمیم گرفتند [برای انحراف توجهات] به طور ناگهانی سراغ ایران بروند».

بورل روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا مدعی شد که تعدادی از کشورهای اروپایی در نشست امروز خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به‌دلیل صادرات پهپادهای نظامی به روسیه هستند. (جزئیات بیشتر)

ادعای اروپایی‌ها درباره ارسال پهپادهای انتحاری توسط ایران به روسیه در حالی است که امروز «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران بارها اعلام کرده یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست، تاکید کرد: «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

پیش از این، منابع رسانه‌ای بامداد دوشنبه از وقوع چند انفجار در نتیجه حملات پهپادی شدید روسیه به کی‌یف پایتخت و دیگر نقاط اوکراین خبر دادند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13094

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.