هلال احمر در کتاب‌های درسی

هلال احمر در کتاب‌های درسی
معاون جمعیت هلال احمر کشورمان از انعقاد تفاهم نامه‌ میان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش خبرداد و گفت که قرار است که محتواهای آموزشی هلال احمر وارد کتب مقطع ابتدایی شود.

به گزارش نجواخبر،پیمان نامدار با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در امر سلامت موظف به کمک‌کردن به وزارت بهداشت است، گفت: ما در اجرای طرح شهید سلیمانی که مربوط به پیشگیری و مقابله با کرونا بود از همان روزهای شروع طرح نیز تمام تلاش خود را کردیم تا در امر کاهش بیماری کرونا موثر باشیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر درمورد بخش «ناظران سلامت» در طرح شهید سلیمانی نیز گفت: در این بخش افراد باید به ادارات و کارخانه‌ها و مکان‌های کسب و کار مراجعه کرده و الگوهای پیشگیری از بیماری را ارزیابی می‌کردند. با توجه به تغییر رویکرد کشور درمورد الزامات پیشگیری از کرونا جلسات متعددی درباره طرح شهید سلیمانی در وزارت کشور برگزار شد و ایده‌های جدیدی نیز بر پایه این طرح و در دو محور اصلی پیگیری می‌شود.

نامدار از تهیه بسته‌های آموزشی و برنامه حضور هلال احمر در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها سخن گفت و افزود: هلال احمر در تمام کشورهای جهان، شامل نیروهای داوطلب محور است که از وقت و مال خود برای استفاده در مصارف عام المنفعه و مصارف عمومی مایه می‌گذارند. بخش دیگری از نیروهای سازمان نیز داوطلبانی هستند که آموزش می‌بینند و در موارد اضطرار و برای روزهای سخت آماده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با شناخت کاملی که وزیر آموزش و پرورش نسبت به جمعیت هلال احمر دارد یک تفاهم‌نامه‌ای میان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش بسته شد و قرار است که محتواهای آموزشی هلال احمر وارد کتب ابتدایی شود. همچنین خانه‌های هلال احمر در تمامی مدارس و نقاط کشور در حال تشکیل است.

نامدار درباره عضویت و نحوه همکاری با جمعیت هلال احمر نیز گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت هلال احمر یا مراجعه به خانه‌های هلال عضو جمعیت هلال احمر شده و ضمن دریافت آموزش‌ها برای خدمات رسانی‌های عام المنفعه نیز آماده شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13115

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب