در آستانه انتخابات؛

نتانیاهو: نخست وزیر شوم، به اوکراین سلاح می دهم

نتانیاهو: نخست وزیر شوم، به اوکراین سلاح می دهم
نخست وزیر پیشین و رئیس حزب راستگرای لیکود رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در صورت نخست وزیر شدن، امکان ارسال سلاح به اوکراین را بررسی خواهد کرد.

به گزارش نجواخبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود تصریح کرد که اگر به عنوان نخست‌وزیر آینده این رژیم انتخاب شود، امکان ارسال سلاح به اوکراین را بررسی خواهد کرد.

وی همچنین افزود: اگر نخست‌وزیر شوم امکان آن وجود دارد که از من درخواست میانجیگری بین روسیه و اوکراین کنند.

نتانیاهو گفت: زمانی که عملیات نظامی روسیه آغاز شد، از من درخواست میانجیگری بین اوکراین و روسیه شد اما آن زمان، مأموریت را به نفتالی بنت نخست‌وزیر وقت دادم.

پیش از این معاون شورای امنیت روسیه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت ارسال کمک نظامی و تسلیحات به اوکراین،‌ روابط خود با مسکو را به نابودی خواهد کشید.

«دیمیتری مدودف» در پیامی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، نوشت: به نظر می‌رسد، اسرائیل به دنبال ارسال سلاح به رژیم کی‌یف است.

وی این اقدام رژیم اشغالگر را "بی‌پروایانه" خواند و تاکید کرد که این رژیم با این اقدام روابط خود با روسیه را نابود خواهد کرد.

مدودف در ادامه با اشاره به کشتار ده‌ها هزار لهستانی، روس توسط گروه‌های افراطی اوکراین در زمان جنگ جهانی دوم، خاطر نشان کرد که صهیونیست‌ها در صورت تأمین سلاح برای رژیم کی‌یف باید خود از حامیان گروه‌های ملی‌گرا و نئونازی اوکراین معرفی کنند.

اخیرا یک مسئول رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که زمان آن رسیده که این رژیم در سیاست‌هایش درباره جنگ اوکراین تغییر ایجاد کند و از تل‌آویو خواست هرگونه ممنوعیت ارسال تسلیحات به اوکراین را لغو کند.

بنابراین گزارش، درخواست اوکراینی‌ها برای دریافت سلاح پیشرفته از صهیونیست‌ها که پیش از این مطرح شده بود، تاکنون بی پاسخ مانده بود.

در همین پیوند، دوهفته پیش نیز سفارت روسیه در تل آویو نسبت به بیانیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حملات مسکو به اوکراین واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: اسرائیل در طول هشت سال نسبت به حملات تروریستی و ادامه دار اوکراین علیه غیر نظامیان منطقه دونباس سکوت اختیار کرد. رژیم صهیونیستی همچنین در برابر کشته شدن داریا دوگینا روزنامه نگار روس و حمله به پل شبه جزیره کریمه نیز موضع‌گیری نکرده است.

جنگ اوکراین در ماه‌های گذشته تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی را شدت داده است.

آخرین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که هیچ یک از دو اردوگاه "بنیامین نتانیاهو" و "یائیر لاپید" نخست‌وزیران اسبق و کنونی این رژیم نخواهند توانست کرسی های لازم را برای تشکیل کابینه آینده بدست بیاورند.

کمپین های انتخاباتی احزاب رژیم صهیونیستی از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و قرار است انتخابات این رژیم اول ماه آینده میلادی (نوامبر) برگزار شود.

نتایج آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر انتخابات اکنون برگزار شود، اردوگاه راست به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسبق و رئیس حزب لیکود ۵۹ الی۶۰ کرسی در کنِسِت به دست خواهد آورد؛ این درحالی است که اردوگاه رقیب به رهبری یائیر لاپید نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی ۵۶ الی۵۷ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنِسِت را کسب خواهد کرد.

این وضعیت نشان می‌دهد که باز هم بحران سیاسی مزمن در رژیم صهیونیستی بعد از انتخابات یاد شده ادامه خواهد یافت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13186

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب