بیشترین حضور در فینال جام جهانی برای کدام تیم فوتبال است؟/ تیمی که ۱۲ مرتبه روی سکو ایستاد+عکس

بیشترین حضور در فینال جام جهانی برای کدام تیم فوتبال است؟/ تیمی که ۱۲ مرتبه روی سکو ایستاد+عکس
با وجود این که برزیل پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی فوتبال است، ولی بیشترین حضور روی سکو و بیشترین حضور در فینال متعلق به آلمان بوده.

به گزارش نجواخبر، برای سابقه حضور آلمان در جام‌جهانی، فیفا تنها تیم‌هایی را در نظر می‌گیرد که توسط اتحادیه فوتبال آلمان مدیریت می‌شوند، که شامل سه دوره هستند: آلمان (در دوران نازی)، آلمان غربی و آلمان متحد.

تیم ملی فوتبال آلمان یکی از موفق‌ترین تیم‌های ملی در تاریخ جام‌جهانی فوتبال است که ۴ مرتبه قهرمان جهان شده، ۴ بار مقام دوم و ۴ بار مقام سوم و یک مقام چهارمی را کسب کرده است. اگر مقام سوم یا بهتر را برای افتخارات در نظر بگیریم، مجموع ۱۲ بار پیروزی آلمان در ۱۹ تورنمنت حداقل سه پیروزی بیشتر از هر کشور دیگری است.

علاوه بر این، آلمان تنها تیمی است که با کسب عناوین قهرمانی، نایب قهرمانی و مقام سومی در هر دهه که مسابقات جهانی برگزار شد (۱۹۳۰، ۱۹۵۰، ۱۹۶۰، ۱۹۷۰، ۱۹۸۰، ۱۹۹۰، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰) بر روی سکو ایستاد. آنها به همراه آرژانتین، برزیل و اسپانیا یکی از ۴ تیم ملی هستند که خارج از کنفدراسیون قاره‌ای خود قهرمان شدند؛ با قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ در آمریکای جنوبی.

این تیم در ۱۹ تورنمنت از ۲۱ تورنمنت حضور داشت و دومین تیم پرحضور در تاریخ تورنمنت است، و تنها دو بار در سال‌های ۱۹۳۸ و ۲۰۱۸ به مرحله یک‌چهارم نهایی نرسید. با این اوصاف، آلمان با کسب مقام هشتم یا بهتر (یک چهارم نهایی) در ۱۷ تورنمنت از ۱۹ تورنمنت (۸۹%) بالاترین رتبه را در تاریخ رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال به خود اختصاص داده است.

اگر به نسبت قهرمانی، نایب قهرمانی، مقام سوم، حضور در نیمه نهایی و یک‌چهارم نهایی امتیاز داده شود، آلمان بهترین تیم در تاریخ مسابقات به شمار می‌آید.

آمار حضور آلمان در فینال‌های جام‌جهانی به شرح زیر است:

سال عنوان تیم مقابل سرمربی میزبان
۱۹۵۴ قهرمان مجارستان سپ هربرگر سوئیس
۱۹۶۶ نایب قهرمان انگلیس هلموت شون انگلیس
۱۹۷۴ قهرمان هلند هلموت شون آلمان غربی
۱۹۸۲ نایب قهرمان ایتالیا یوپ دروال اسپانیا
۱۹۸۶ نایب قهرمان آرژانتین فرانتس بن‌باوئر مکزیک
۱۹۹۰ قهرمان آرژانتین فرانتس بن‌باوئر ایتالیا
۲۰۰۲ نایب قهرمان برزیل رودی فولر کره‌جنوبی و ژاپن
۲۰۱۴ قهرمان آرژانتین یواخیم لو برزیل

آلمان؛ قهرمان جام جهانی ۱۹۵۴

آلمان؛ قهرمان جام جهانی ۱۹۷۴

لمان؛ قهرمان جام جهانی ۱۹۹۰

آلمان؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13196

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.