اخطار: هشت شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونا

تغییرات رنگ بندی نقشه کرونایی مازندران نشان می‌دهد که شرایط کرونا در استان وضعیت ثابتی ندارد زیرا شاهد جابه‌جایی سریع رنگ‌بندی و تغییر وضعیت از نقطه‌ای به نقطه دیگر هستیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رنگ قرمز کرونایی که از ۲۵ تیرماه پس از حدود سه ماه آرامش نسبی کرونایی و با شروع پیک هفتم همه گیری بیماری، وارد مازندران شد، پس از گذشت یک هفته به ۹ شهرستان مازندران سرایت کرد، در حال حاضر هرچند که بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ قرمز کرونایی به هشت شهرستان کاهش یافته است اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است، عدم ثبات رنگ بندی کرونایی در بین شهرستان های استان می‌باشد.

تبلیغاتبلیط هواپیما
بر اساس ارزیابی وزرات بهداشت،ساری به عنوان مرکز مازندران و سومین شهرستان پرجمعیت استان که هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشت، در حال حاضر وارد سیطره قرمز کرونایی شد.

همچنین شهرستان نکا نیز در طول یک هفته از رنگ زرد کرونایی به معنای نسبتا پرخطر به وضعیت قرمز یعنی بسیار پرخطر رسید.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت طی یک هفته گذشته وضعیت کرونایی در سه شهرستان رامسر، تنکابن و محمودآباد با بهبود نسبی همراه بوده است و این شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. در حال حاضر ۲ شهرستان تنکابن و محمودآباد در وضعیت نارنجی و شهرستان رامسر که پرچم دار ورود به وضعیت قرمز کرونایی در مازندران بود به رنگ زرد درآمده است.

طی یک هفته اخیر تعداد شهرستان های نارنجی در مازندران تغییر نداشته است و براساس اطلاع رسانی وزرات بهداشت در حال حاضر ۶شهرستان استان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارند. 2 شهرستان سوادکوه شمالی و بابلسر که جمعه گذشته در محدوده زرد کرونایی قرار داشتند، در هفته‌ای که گذشت با افزایش تعداد بیماران کرونایی وارد وضعیت نارنجی شدند. هم اکنون طبق آخرین ارزیابی کرونایی، رنگ شهرستان های سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابلسر، محمودآباد،فریدونکنار و تنکابن نارنجی اعلام شده است.

در حال حاضر با تغییر رنگ شهرستان های چالوس، کلاردشت و عباس آباد از نارنجی به زرد تعداد شهرستان های نسبتا پرخطر در مازندران به 8 شهرستان افزایش یافت و شهرستان های میاندرود، بابل، نور، نوشهر،چالوس، کلاردشت، عباس آباد و رامسر در محدوده زرد کرونایی قرار دارند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می‌باشد.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می‌شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان‌ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می‌شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

بازگشت روزهای سیاه کرونایی

براساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون ۴۴۳بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۹۳ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

براساس آمار علوم پزشکی مازندران و بابل در تاریخ یکشنبه -۲۶ تیر- با مرگ یکی از بیماران مبتلا به کرونا در مازندران، نخستین مرگ کرونایی مازندران پس از ۴۵ روز بدون فوتی کرونایی در مازندران ثبت شد .آخرین مرگ ناشی از کرونا که در مازندران مشاهده شده بود مربوط به تاریخ ۱۱ خرداد است که یک نفر در مازندران قربانی کرونا شده بود. از آن روز تا ۲۵ تیر یعنی به مدت ۴۵ روز هیچ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در مازندران به ثبت نرسیده بود و مازندران طولانی‌ترین دوره بدون مرگ کرونایی را از ابتدای شیوع این بیماری تجربه کرد ولی تعداد قربانیان کرونا در مازندران از ابتدای مرداد تا ظهر امروز -۷ مرداد- با مرگ ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته ۲ رقمی شد و به ۱۱ نفر رسید.

آخرین باری که طی یک ماه تعداد مرگ‌های کرونایی مازندران۲ رقمی شد فروردین امسال بود.

 

اخطار: هشت شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونا

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/1321

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.