چگونه تهرانی‌ها شهرداریار می‌شوند؟

چگونه تهرانی‌ها شهرداریار می‌شوند؟
شهردار منطقه 6 تهران با تاکید بر نقش شهروندان در اداره شهر گفت: شهروندان را در اداره شهر، تصمیم گیری ها و آثار آن سهیم و فرهنگ مشارکتی و مردمی سازی را در ساختار مدیریت شهری توسعه خواهیم داد‌.

به گزارش نجوا خبر، رضا محمدی شهردار منطقه ۶ تهران درباره شهرداریار و اهمیت موضوع مشارکت شهروندان در اداره شهر گفت: افزایش مشارکت شهروندان و مردمی سازی مدیریت شهری می‌تواند تا میزان قابل توجهی موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

شهردار منطقه 6 ادامه داد: خواسته های مردم و برنامه های مدیریت شهری باید همسو باشد تنها راه رسیدن به این مهم، افزایش فرهنگ مشارکتی در ساختار مدیریت شهری منطقه است که با همکاری شهروندان در فرایند برنامه ریزی و اجرای طرح‌ها و پروژه های شهری محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این مدل مردمی سازی، شهروندان را در تصمیم گیری و نتایج مدیریت سهیم و آنها به مخاطرات و مسائل شهری اطراف خود حساس می‌کند، ما فقط باید به عنوان پشتیبان نسبت به هدایت، انجام صحیح و درست خواسته شهروندان فعالیت خود را ادامه دهیم.

تغییر رویکرد اجرایی بخش‌نامه‌ها با بومی سازی در منطقه

محمدی با اشاره به نقش پررنگ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در مباحث فرهنگ سازی گفت: این معاونت نقش مهمی در این مسیر دارد و باید در اولین گام، رویکرد اجرایی خود را در بخش‌نامه های ابلاغی ستادی تغییر و پیوست بومی سازی در اجرا را مد نظر قرار دهد تا تأثیرگذاری بخش‌نامه های ابلاغی را به بالاترین حد ممکن برساند.

شهردار منطقه 6 تهران اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و برنامه ریزی باید طرح‌ها و برنامه‌ها را متناسب با شرایط و ظرفیت هر محله اجرایی کرد و از برنامه ریزی تک نسخه‌ای بدون توجه به ظرفیت‌ها و نیازها پرهیز کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13238

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.