صدور کیفرخواست برای ۱۱۹ نفر از اغتشاشگران در استان زنجان

صدور کیفرخواست برای ۱۱۹ نفر از اغتشاشگران در استان زنجان
رئیس کل دادگستری استان زنجان از صدور کیفرخواست برای ۱۱۹ نفر از اغتشاشگران خبر داد.

به گزارش نجواخبر،حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی گفت: در جریان اغتشاشات مهرماه در استان زنجان با تلاش همکاران قضائی و هماهنگی های جامعه اطلاعاتی و ضابطین با استفاده از تجربیات گذشته صحنه اغتشاشات در استان به خوبی مدیریت شد و در مقایسه با حوادث قبلی میزان خسارتها بسیار کمتر بود.

وی در ادامه با بیان اینکه، معذالک تاکنون تعداد ۲۷۹ پرونده برای ۳۲۵ نفر در دادسراهای استان تشکیل و از این تعداد ۱۳۷ پرونده، به عبارتی ۴۷ درصد از کل پرونده‌ها تعیین تکلیف شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی اظهار کرد: با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مبنی بر لزوم رسیدگی خارج از نوبت به پرونده عناصر اغتشاشات اخیر و همچنین اعلام کیفرخواست و صدور احکام، کیفرخواست برای ۱۱۹ نفر از اغتشاشگران در استان صادر شد.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده های اغتشاشگران در دادگاه‌های انقلاب و جزایی استان در دستور کار قرار گرفت که برای ۱۱۹نفر کیفر خواست صادر شد که تاکنون برای ۱۶ نفر احکام محکومیت صادر و مابقی در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری زنجان تاکید کرد: رسیدگی به پروندهای اغتشاشگران با سرعت، دقت و قاطعیت در دستور کار قرار دارد. باید با کسانی که در صدد ایجاد بی نظمی، تخریب و اغتشاش در جامعه بودند، برابر قانون برخورد پشیمان کننده شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13276

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب