اختصاصی؛

اظهارات مختلف: چرا متروپل سه‌باره فرو ریخت؟

اظهارات مختلف: چرا متروپل سه‌باره فرو ریخت؟
بخش دیگری از ساختمان متروپل در آبادان، برای بار سوم فرو ریخت اما چرا؟

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، بخش دیگری از ساختمان متروپل در آبادان، روز چهارشنبه (۴ آبان‌ماه) فرو ریخت.

عارف شرهانی اصل، مدیر روابط عمومی اورژانس خوزستان از مرگ یک نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر در این حادثه خبر داد.

این حادثه حوالی ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه عصر چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ اتفاق افتاد.

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل واقع در مرکز شهر آبادان ۲ خرداد امسال فرو ریخت که طی این حادثه ۴۳ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند

امیرعباس نجفی، سرپرست معاونت امداد و نجات استان خوزستان در این رابطه گفت: ساعت ۱۶:۲۰ (۴ آبان‌ماه) گزارشی مبنی بر ریزش بخش دیگری از ساختمان متروپل دریافت شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی هلال احمر شهرستان آبادان به منطقه اعزام شدند.

مجید فرهانی‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی آبادان با اشاره به فروریختن بخش دیگری از متروپل اظهار کرد: در پی این حادثه چند خودرو در خیابان سعدی زیر آوار گرفتار شدند.

دکتر سیدنادر نقیبی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان نیز با اشاره به فرو ریختن بخشی از باقیمانده ساختمان متروپل اظهار کرد: در پی این اتفاق سریعا نیروهای اورژانس در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی افزود: در این حادثه یک زن به نام “سحر کشیف” ۴۰ ساله جان باخت که پیکر وی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی(ره) پالایشگاه نفت آبادان انتقال یافت.

دکتر نقیبی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز فوریت های پزشکی آبادان بیان کرد: در پی این حادثه دو مرد که ۴۲ و ۲۲ سال سن داشتند نیز مصدوم شدند.

مصدومان این حادثه توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی آبادان انتقال یافتند.

پیش از این اعلام شده بود که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مسئولیت تخریب باقیمانده ساختمان متروپل را بر عهده گرفته و این عملیات در مدت اخیر در این محل در حال انجام بوده است.

محمدرضا متور، سرپرست شهرداری آبادان نیز در این رابطه گفت: بر اساس قول داده شده از سوی قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار، کار آواربرداری متروپل باید نهایتا تا ۴۰ روز دیگر به اتمام برسد.

وی با اشاره به مسدود بودن محدوده اطراف محل حادثه متروپل گفته بود: در حال حاضر به دلیل عملیات آواربرداری شاهد نشست خط فاضلاب و گرفتگی معابر در خیابان امیری هستیم.

این در حالی است که در حادثه‌ای مشابه در ۲۳ شهریورماه نیز باقیمانده ساختمان متروپل دچار ریزش مجدد شده بود که در این حادثه یک کارگر ساختمانی جان باخت.

وحید شعبانی در همان ابتدای این حادثه در ۲۳ شهریورماه با اعلام خبر فرو ریختن بخش‌های دیگری از سازه به جای مانده از برج متروپل آبادان، گفته بود: بلافاصله ۵ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر پس از کسب اطلاعات اولیه به محل حادثه اعزام شده‌اند.

با این حال، هنوز علت ریزش سه‌باره‌ی متروپل به طور رسمی اعلام نشده است؛ افکار عمومی منتظر اظهارنظر رسمی مسئولان در ارتباط با ریزش مداوم سازه متروپل است.

گزارش: پریسابختیاری

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13290

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.