واکنش نمایندگان به حمله تروریستی شاهچراغ: این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند

واکنش نمایندگان به حمله تروریستی شاهچراغ: این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند
پس از حادثه تروریستی در حرم شاه‌چراغ(ع) برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

به گزارش نجواخبر، پس از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) در شیراز در عصر روز(چهارشنبه 4 آبان ماه) که موجب به شهادت و زخمی شدن چند تن از هموطنانمان شد، برخی از نمایندگان در از جمله علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، محسن پیرهادی نماینده تهران و اعضای کمسیون امنیت ملی مجلس در بیانیه‌ای این حادثه را محکوم و برخی دیگر از نمایندگان در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی نسبت به این حادثه تروریستی واکنش نشان دادند که در ادامه بخشی از آنها را می‌خوانید:

*درخواست نماینده شیراز از شورای تأمین شهرستان شیراز و نیروهای امنیتی درباره حادثه تروریستی شاهچراغ

وی گفت: بار دیگر در اقدامی جنایتکارانه تروریست‌های از خدا بی‌خبر که دشمنان ملت ما و امنیت عمومی‌اند، در حمله‌‌ای وحشیانه، تعدادی از همشهریان عزیزمان که در بین آن‌ها زنان و کودکان بی‌دفاع هم بودند را به شهادت رساندند.

این‌چنین تلاش‌های مذبوحانه‌ای، ره به جایی نبرده و در عوض عزم و اراده ملت و نظام ما را در مسیر مبارزه بی‌امان با تروریسم، راسخ‌تر می‌کند.

از شورای تأمین شهرستان شیراز و نیروهای خدوم امنیتی می‌خواهم ضمن بررسی ابعاد مختلف این حادثه اقدام و تدابیری در پیشگیری از حوادث مشابه و مقابله با اقدامات کور دشمنان ملت عزیزمان بیندیشند.

*موسوی: سؤال از وزیر خارجه درباره مقابله با رسانه‌ها و شبکه‌هایی که خارج از کشور مروج تروریسم و خشونت در ایران هستند

سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: روز شنبه از وزیر امور خارجه درباره اهمال وزارتخانه تحت مسئولیت وی در پیگیری جدی مقابله با رسانه‌ها، شبکه‌ها و افرادی که از خاک اروپا و آمریکا مروج تروریسم و خشونت در ایران هستند، طرح سؤال خواهم کرد. شعار، تحلیل و اعلام انزجار کافی نیست. اقدام حقوقی موثر و مداوم لازم است.

*پیام محمدمهدی زاهدی در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در پیامی نوشت: شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان و زائرین حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام این مأمن و ملجأ مردم شیراز و ایران، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد. این ترورها، اگرچه صدای مظلومیت اما فریاد استقامت و پیشرفت ملت بزرگ ایران عزیز اسلامی است.

دشمنان انقلاب و ملت بزرگ ایران بدانند و بفهمند که نمی‌توانند در مسیر رشد و سرعت پیشرفت ایران، خللی ایجاد کنند. جامعه‌ی دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو در کنار نخبگان و محققان کشور نیز با عزمی جزم تر در مسیر تعالی کشور گام بر می‌دارند و اجازه نخواهند داد که قطار پیشرفت، لحظه‌ای و ذره‌ای کُند شود.

ملت بزرگ ایران با حفظ وحدت به دشمنان این خاک و بوم اجازه نخواهند داد که به خیال واهی خود، امنیت، آرامش، همدلی و یکپارچگی‌مان را هدف قرار دهند.

* تروریسم اقتصادی و تروریسم رسانه‌ای با منشاء دلارهای عربی و طراحی‌های عبری دو لبه قیچی علیه کشورمان هستند

بر اساس این گزارش، روح‌الله نجابت نماینده شیراز با بیان اینکه «‏حمله تروریستی امروز در حرم شاهچراغ (علیه السلام) باعث اندوه و تأسف است»، تاکید کرد:

شیراز همواره برای آبیاری ‎درخت تناور انقلاب خون داده است. دشمنان ملت ایران به دنبال ایجاد ناامنی کشورمان هستند و از هیچ روش غیرانسانی و ناجوانمردانه‌ای دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: تروریسم اقتصادی نظام سلطه علیه مردم ایران و تروریسم رسانه‌ای با منشاء دلارهای عربی و طراحی‌های عبری دو لبه قیچی علیه کشورمان هستند که بی‌ثباتی در جامعه ایران را هدف گرفته‌اند. حالا که از این دو اهرم، به آنچه که می‌خواستند نرسیده‌اند، حمله تروریستی شیراز را طراحی و اجرا کردند.»

* نمی‌توان خون زائران بیگناه حرم شاهچراغ را با مماشات و مذاکرات دیپلماتیک پاسخ داد

محسن علیزاده نماینده سپیدان نیز در فضای مجازی با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) نوشت:

جنایت در ‎حرم شاهچراغ نشان داد خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برخورد با اغتشاشگران و حامیان تروریست آنها باعث گستاخ شدن آنها شده است. دیگر نمی‌توان خون زائران بی‌گناه حرم شاهچراغ را با مماشات و مذاکرات دیپلماتیک پاسخ داد. مردم و خادمان آنها منتظر برخورد قاطع خواهند بود.

*رشیدی کوچی: به‌زودی به سراغ‌تان خواهیم آمد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در حساب شخصی خود با استفاده از برچسب‌های «آل سعود» و «ایران اینترنشنال» تاکید کرد: به‌زودی به سراغ‌تان خواهیم آمد.

* رژیم کودک‌کش صهیونیسم و دولت‌های مرتجع منطقه جنایتی آشکار را در ایران رقم زدند

همچنین مجتبی رضاخواه نماینده تهران در واکنش به حادثه تروریستی شیراز نوشت: بار دیگر رژیم کودک‌کش صهیونیسم و دولت‌های مرتجع منطقه قلاده سگ هار خود را رها کرده و جنایتی آشکار را در ایران رقم زدند. این جنایت و گستاخی قطعاً پاسخی چند برابر خواهد داشت و شعله‌هایی که برای ناامنی ایران افروختند به‌زودی دامن خودشان را خواهد گرفت.

* ما ملت شهادتیم و این اقدام شوم بی‌پاسخ نخواهد ماند

سمیه رفیعی نماینده تهران نیز در این باره در فضای مجازی نوشت«زحرف حق درین ایام باطل بوی خون آید»، اظهار کرد: ناآرامی‌های اخیر، این اوهام را برای دشمنان ایجاد کرده که می‌توانند ایران را به صحنه‌ جنگ، آشوب و قدرت نمایی ذلیلانه‌ی خود بدل کنند، غافل از این که ما ملت شهادتیم و این اقدام شوم بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ خون شهدای شاهچراغ مرز حق و باطل را بیش از پیش مشخص کرد.

*برخورد قاطع با تروریست‌ها و حامیان‌شان مطالبه همگانی ملت ایران است

همچنین عزت‌الله اکبری نماینده تهران در این باره گفت:دشمن پس از شکست در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای، دست به ترور شهروندان بی‌گناه زده؛ این همان استیصال قبل از سقوط قدرت‌های پوشالی غرب است. تفکیک هوشمندانه معترضان از اغتشاشگران اقدامی ضروری و برخورد قاطع با تروریست‌ها و حامیان‌شان مطالبه همگانی ملت ایران است. حادثه تروریستی شیراز محصول ‎جنگ شناختی علیه ملت ایران است.

بر اساس این گزارش، الهام آزاد نماینده نایین با اشاره به حادثه شیراز عنوان کرد:حادثه تروریستی در حرم مقدس ‎شاهچراغ شیراز و به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردم بی‌گناه، محصول ‎جنگ شناختی علیه ملت ایران و پیاده کردن طرح سوریه‌سازی در ایران است.

*عوامل و طراحان این ترور منتظر برخورد قاطع باشند

همچنین فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین با اشاره به حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ(ع) نوشت: پرپرشدن مظلومانه هموطنانمان از زن و مرد و کودک بیگناه به دست تروریست‌های نامرد در حرم ‎شاهچراغ، برگ دیگری ازجنایات دشمن دون است؛ قطعاً این جنایت دهشتناک بی‌پاسخ نخواهد بود. عوامل و طراحان این ترور ناجوانمردانه منتظر ‎برخورد قاطع باشند.
دشمنان ایران قوی بدانند ملت ایران همواره یک‌دل و یکپارچه پای آرمان سرخ شهادت و عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایستاده و این جنایات تأثیری در این حرکت طوفنده نخواهد داشت.

*عضو کمیسیون امنیت ملی : هدف دشمنان، سوریه‌سازیِ ایران است

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در فضای مجازی نوشت:هدف، سوریه سازی است؛ کف خیابان جواب نداد و مردم همراهی نکردند فضا را به سوی ترور مردم و جنگ شهری کشاندند؛ مطمئن باشید آمران و عاملان این ترور کور پاسخی کوبنده و قاطع دریافت خواهند کرد.

*حادثه تروریستی شاهچراغ نقاب دشمنان را کنار زد

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، در یاداشتی که بخشی از آن را در این گزارش می‌خوانید، نوشت: حادثه تروریستی شاهچراغ، نقاب دشمنان را برداشت. حادثه تلخ تروریستی شاهچراغ که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران و هموطنانمان شد، ایران را داغدار کرد.

در هفته‌های اخیر دشمنانِ ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرچه در توان داشتند به کار گرفتند تا به اهداف شومشان علیه مردم و کشورمان دست یابند. در پی ناکامی‌های مستمر اما نهایتا نقاب را کنار زدند و غایت توان خود را در قالب حمله تروریستی به زائران حرم شاهچراغ به نمایش گذاشتند.

دشمنان با آتش‌گشودن به سمت مردم نمازگزار عیان کردند که نیتشان جز ضربه زدن به اقشار مختلف مردم نیست و بنا دارند با تقابل ساختگی بین عموم مردم به وحدت ملت ایران ضربه بزنند.در پس این حادثه عیان شد که ضربه زدن به " اعتقادات ،باورهای مذهبی و انسانی ملت ایران " هدف اصلی توطئه دشمنان است.

اگرچه جنایت تلخ امروز شیراز آشکار کرد که دشمنان نظام هیچ خط قرمزی برای تقابل با ایران اسلامی ندارند اما آنچه مسلم است اینکه مردم هوشیار و آگاه ایران همچون گذشته بازهم راه را بر سواستفاده آنها(دشمنان) خواهند بست.در کنار هوشیاری مردم و ورود تمام قد مسئولان امنیتی به این حادثه برای ریشه‌یابی موضوع و برخورد جدی با عاملان آن ،ضروری است که دیگرمسئولان، صاحبان کرسی و اندیشه از هر طیف سیاسی به میدان آمده و همگی در کنار هم پرده از توطئه جدید دشمن بردارند و نسبت به تقویت انسجام و وحدت ملی اهتمام بیشتری داشته باشند.

همچنین بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزواربا اشاره به حادثه در حرم شاه‌چراغ (ع)نوشت:: دمیدن در آتش آشوب و تشویق به اغتشاش فرش قرمزی برای داعش شد تا امروز مردم را در شیراز به خاک و خون بکشد. قاتلان این شهدا تمام کسانی هستند که به نحوی در این آتش هیزم ریختند، عامل تروریستی فقط ماشه را چکاند.

*پیام تسلیت فروردین در پی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع)

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد در پیامی حادثه تروریستی شیراز را تسلیت گفت: با کمال تأسف بار دیگر شاهد حادثه دردناک تروریستی و شهادت مظلومانه جمعی از هم میهنان صالح و پاکباخته توسط دشمنان بشریت بودیم. جنایتکارانی که با کشتار و ترور انسان‌های بی‌گناه و بی دفاع، خوی درندگی، قساوت و بی‌رحمی خود را یک بار دیگر به جهانیان نشان دادند و خشم و نفرت ملت‌های دنیا به ویژه ملت سلحشور و رشید ایران اسلامی را برای خود و حامیان و پشتیبانان‌شان برانگیختند.

یقیناً حادثه خونین تروریستی در شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام و آستان حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان عزیز کشورمان گردید، محصول ناامنی‌های اغتشاشگران وطن فروش و بعضاً ساده لوح بود که در روزهای اخیر تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های معاند با ملت ایران، صورت گرفت.

انتظار این است اینک که نقاب از چهره کریه دشمنان کنار رفته است، چهره‌های موسوم به سلبریتی در عرصه های مختلف هنری و ورزشی و .... که در جریانات اخیر موضعی ناصواب اتخاذ نمودند، راه خود را از دشمن جدا کرده و به آغوش پاک میهن و ملت خود بازگردند و دشمن را از طمع ناامنی و نابودی ایران عزیز مأیوس نمایند.

بی‌تردید این اقدام مذبوحانه و ضد انسانی که با هدف مخدوش کردن امنیت مثال‌زدنی جمهوری اسلامی و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم صورت گرفت، نتیجه‌ای جز هویدا شدن چهره خبیث استکبار و صهیونیسم جهانی، کشورهای مرتجع منطقه، جریان نفاق و تروریست‌های تکفیری نخواهد داشت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13297

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.