میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد+ جزئیات/خبر خوش برای نیروهای مسلح

میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد+ جزئیات/خبر خوش برای نیروهای مسلح
نمایندگان مجلس بر اساس لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کردند که طبق آن، میزان افزایش حقوق مذکور، ۹۰۰ هزار تومان بعلاوه ۵ درصد از حکم تعیین شد.

به گزارش نجواخبر، نمایندگان در نشست علنی امروز( یکشنبه 8 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با ردیف 2 این لایحه موافقت کردند.

در ردیف 2 این لایحه آمده است:

2-1- حقوق مشمولین جزء (2) بند «الف» تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، مبلغ نه میلیون (000ر000ر9) ریال افزایش می‌یابد.

تبصره - افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تأثیرمیزان ریالی افزایش مذکور در بند (1) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

2-2- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء 1-2 این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی، پنج درصد(5%) نسبت به حکم حقوقی شهریور 1401 افزایش می‌یابد.

هم چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۸ آبان ماه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی در خصوص افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروی انتظامی و نیروهای مسلح را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

احمد امیرآبادی فراهانی در توضیح پیشنهاد خود در بند ۱ ماده واحده این لایحه دوفوریتی، گفت: پیشنهاد بنده این است که حقوق و مزایای نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی مطابق با تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ۲۰ درصد نسبت به سایر کارکنان لشکری و کشوری افزایش یابد.

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که در این اصلاحیه تاکید شود که این ۲۰ درصد به صورت واقعی اعمال شود. امروز حقوق بخشی از این نیروها نسبت به سایرین کمتر است. حق این افراد نیست که حقوق کمتری دریافت کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که در ارتفاعات استان‌های شمال غربی کردستان و سایر نقاط مرزی و یا در داخل شهرها مشغول به تأمین امنیت مردم هستند، حقشان است که از این ۲۰ درصد برخوردار شوند.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند. در این پیشنهاد آمده است که در اجرای این بند در خصوص نیروهای مسلح مطابق با تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت صورت خواهد گرفت.

مطابق با تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، در صورت موافقت فرماندهی کل قوا برای برخورداری کارکنان نیروهای مسلح از مقررات فصل دهم و سیزدهم این قانون، حداقل و حداکثر دریافتی آنان با رعایت مقررات ماده (۱۳۶) قانون آجا، امتیازات متعلقه به شغل و شاغل با توجه به کیفیت خاص خدمتی در نیروهای مسلح با ضریب (۲/۱) محاسبه و پرداخت می‌گردد.

کارمندان نیروهای انتظامی کماکان از فوق‌العاده سختی کار طبق مقررات استخدامی این نیرو علاوه بر فوق‌العاده‌های مذکور در فصل دهم این قانون برخوردار می‌باشند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13325

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.