حاشیه‌های «پیروز» توله یوز ایرانی +تصاویر

حاشیه‌های «پیروز» توله یوز ایرانی +تصاویر
پیروز توله یوز نری که در پارک پردیسان زندگی می کند از زمان به دنیا آمدن مرکز توجه بسیاری بوده، اکنون مدتی است که توجه فضای مجازی به این توله جلب شده و عده ای اقدام به انتشار اخباری مبنی بر دزیده شدن و داشتن صفحه مجازی برای جمع آوری پول کرده اند، اما همه آنها رد شده است.

یه گزارش نجوا خبر، پیروز، توله یوز ایرانی ۱۰ اردیبهشت ماه به همراه دو برادر دیگر خود در سمنان به دنیا آمد، دو توله در روزهای ابتدایی تولد تلف شدند اما سومین یوز که پیروز نام گرفت اکنون حدود ۷ ماهگی خود را در پارک طبیعت پردیسان می‌گذارند و شرایط بسیار خوبی دارد و در سلامت کامل به سر می‌برد.

هر چند روزهای سختی سپری شد تا این توله از آب و گل در آمد، مدت های طولانی در فضایی بسته و ایزوله نگهداری می‌شد اما اکنون می‌تواند در فضای باز پارک پردیسان البته در محدوده‌ای محصور شده هر روز جست و خیز کند و شب‌ها را زیر آسمان بخوابد چون تیمارگرش معتقد است که باید پوشش بدن پیروز به مرور به هوای سرد عادت کند و دمای بدنش با تغییر فصل هماهنگ شود از این رو شب‌ها را در فضای باز می‌خوابد.

اما مسئله این است که چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر دزدیده شدن این توله یوز در فضای مجازی شنیده شد که علیرضا شهرداری تیمارگر حیات وحش که وظیفه حفاظت از این توله یوز را بر عهده دارد در ویدیویی با رد این شایعه اعلام کرد که حال پیروز خوب است، اتفاقی نیفتاده و در سلامت کامل در پردیسان به سر می‌برد.

وی تاکید کرده بود کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند قطعا می‌خواهند فالوور جمع کنند.

شهرداری درباره زمان بازگشت پیروز به سمنان یعنی جایی که به دنیا آمد نیز گفته بود که فعلا این جدایی زود است چون یوزها در طبیعت در این سن هم وابستگی زیادی به مادرشان دارند بنابراین اگر الان این وابستگی کم شود قطعا توله ضربه خواهد خورد بنابراین با توجه به میزان رشد و شرایط پیروز برای جدا کردنش از پردیسان تصمیم گیری می‌شود.

هنوز قائله دزدیده شدن پیروز کامل نخوابیده بود که دوباره موجی در فضای مجازی ایجاد شد مبنی بر اینکه این توله در فضای مجازی صفحه‌ای به نام خود دارد که باز هم تیمارگرش در پستی این خبر را رد کرد و گفت که عده‌ای قصد کلاهبرداری دارند و پیروز هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی ندارد.

متأسفانه این صفحه جعلی که به پیروز منتسب شده بود اقدام به جمع آوری پول می‌کرد که علیرضا شهرداری نسبت به جعلی بودن آن هشدار داد.

همچنین سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست درباره صفحه مجازی پیروز گفته بود: این صفحه در فضای مجازی برای جمع آوری پول اقدام کرده، هدفش را از انجام این کار خرید یک قلاده توله یوز ماده برای پیروز می‌داند در حالی که پیروز هنوز توله است و در سنی نیست که به ماده نیاز داشته باشد.

علاوه بر این چندی پیش نیز عکسی از پیروز در فضای مجازی منتشر شده بود که با سوء استفاده از عکس اختصاصی ایرنا که به مناسبت روز ملی یوزپلنگ گرفته شده بود، متنی را به صورت فتوشاپ به دست پیروز داده بودند و مطلبی بر روی آن نوشته شده بود که بی ربط با فضای اغتشاشات نبود که تیمارگر پیروز آنرا هم رد کرد.

یوزپلنگ آسیایی گونه‌ای در خطر انقراض است، از این رو سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش برای حفظ نسل این گونه ارزشمند است؛ تکثیر در اسارت یکی از برنامه های سازمان است که امسال برای اولین بار موفق به انجام آن شد به طوری که ایران ماده یوزی که در سمنان در اسارت به سر می‌برد به صورت طبیعی باردار شد و موفق به دنیا آوردن سه توله یوز البته به روش سزارین شد اما متأسفانه بعد از زایمان، مادر توله‌ها را نپذیرفت و کارشناسان محیط زیست مجبور شدند دستی به توله‌ها غذا بدهند، البته دو توله دوام نیاوردند و تلف شدند اما سومی که پیروز نام دارد اکنون در پردیسان در شرایط خوبی به سر می‌برد که می‌تواند ذخیره ارزشمندی برای ادامه نسل خود باشد اما عده‌ای سودجو در صدد سوء استفاده از این توله هستند، باید هوشیار باشیم تا این افراد به اهداف خود نرسند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13371

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب