نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نجواخبر:

بحران صندوق‌ها دور نیست/ مدیریت نشود، دو سال آینده به مشکل می‌خوریم

بحران صندوق‌ها دور نیست/ مدیریت نشود، دو سال آینده به مشکل می‌خوریم
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بحران جدی در صندوقها خبر داد و گفت: اگر هر چه سریعتر برای صندوقها چاره اندیشی نشود، شاهد بحرانی جدی خواهیم بود.

ولی اسماعیلی با تاکید بر اینکه صندوقها در آینده نه چندان دور چالش جدی کشور خواهند شد؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: بحران صندوقها دور و دیر نیست و در دو سال آینده صندوقهای بازنشستگی جدی ترین چالش کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در نتیجه چالشهای صندوقها، پرداخت مستمری بازنشستگان با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد شد گفت: از آنجا که بازنشستگان توان کار کردن ندارند و برای تأمین هزینه های زندگی به مستمری دلخوش هستند، در صورت بروز مشکل در پرداخت مستمری، مسیر زندگی بازنشستگان با اما و اگر روبه‌رو می‌شود و با اعتراض های گسترده بازنشستگان روبه‌رو خواهیم شد.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صندوقها زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند گفت: رفع مشکلات صندوقها به توانمندی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستگی دارد و اکنون این بار بر دوش صولت مرتضوی است.

وی با اشاره به اظهارات وزرای پیشنهادی در هنگام گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مجلس گفت: تمامی آنها که به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی شدند و رأی نیاوردند و تمامی آنهایی که رأی آوردند و وزیر شدند، اعلام کردند که می‌خواهیم صندوقها را توانمند کنیم، اما تاکنون موفق نبوده‌اند و بی شک کارنامه خوبی در مدیریت صندوقها ندارند.

اسماعیلی از شعارزدگی و بی برنامگی هنگام گرفتن رأی اعتماد انتقاد کرد و گفت: سؤال ما از تمامی وزرایی که رأی آورده یا نیاورده‌اند این است که صندوقها را از کدام منابع می‌خواهید توانمند کنید و آیا آگاهی درستی از صندوقها دارید؟

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید برای مدیریت چالش صندوقها هماهنگ باشند گفت: سؤال اینجاست که دولت و مجلس باید چه کار کنند و تا چه اندازه تعامل این دو قوه می‌تواند به افزایش توانمندی صندوقها بیانجامد؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دولت و مجلس خواست کار را رها نکنند و گفت: نباید همه چیز را به پایان دوره چهارساله دولت موکول کنیم، بلکه باید در پایان هر سال وضعیت صندوقها را ارزیابی کنیم و عملکرد وزیر را بسنجیم.

وی با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس برای مدیریت دولت گفت: باید عملکرد وزیر در پایان هر سال مورد ارزیابی قرار گیرد و چنانچه موفقیت آمیز بوده و توانسته مطابق برنامه‌هایی که ارائه داده، بحران صندوقها را مدیریت کند، وزیر به کارش ادامه دهد و چنانچه موفق نبود، باید به کار خودش پایان دهد.

اسماعیلی گفت: تا به امروز تمامی وزرا در ساماندهی صندوقها ضعف داشته‌اند و چیزی بیش از شعار شاهد نبودیم و برای اثبات این ادعا کافی است به نتیجه مدیریت شان نگاه کنیم که البته به نتیجه هم نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مجلس به عنوان دستگاه قانونگذاری و ناظر، وظیفه سنگینی بر عهده دارد گفت: مجلس به عنوان دستگاه ناظر باید همه ساله عملکرد وزارتخانه‌ها را بررسی و گزارش دهد و در مورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همین طور است و با توجه به حساسیتی که صندوقها دارند، باید عملکرد وزارت کار با جدیت مورد ارزیابی قرار گیرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13432

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.