ساعدی در گفتگو با نجواخبر؛

انتقاد از رکوردشکنی دلار/ دولت سیزدهم باید پاسخگو باشد

انتقاد از رکوردشکنی دلار/ دولت سیزدهم باید پاسخگو باشد
قاسم ساعدی در واکنش به گرانی‌ها به ویژه افزایش قیمت دلار گفت: وقتی دلار گران می‌شود، کالاهای دیگر هم بدنبال آن دلار گران می‌شوند، بنابراین دولت در وهله اول باید به فکر حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از گرانی دلار باشد.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی‌ها، به خبرنگار نجواخبر گفت: امروز همه چیز رها سازی شده و مجلس و مسئولان نظارتی کشور این رها سازی‌ها را جایز نمی‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه در مورد افزایش قیمت دلار و کالاهای دیگر هر حرفی بزنیم بهانه بدست فرصت طلبان می‌دهیم گفت: دولت باید به خودش بیاید و آسیب شناسی کند که علت گرانیها کجاست، زیرا امور اجرایی دست دولت است و باید پاسخ‌گو باشد.

ساعدی با انتقاد از اینکه دولتمردان هرگاه با مشکلی روبه‌رو می‌شوند، یا دولت قبل را متهم می‌کنند یا تصمیمات مجلس را زیر سؤال می‌برند که نمونه آن را در مورد ارز 4200 تومانی شاهد بودیم گفت: گناه را بر گردن دستگاه‌های دیگران انداختن، دردی از سفره های خالی مردم درمان نمی‌کند، بلکه مردم می‌دانند قوه مجریه مسئول تمامی شرایط است.

وی گفت: مجلس بارها وزرای اقتصادی را به مجلس دعوت کرده و عملکرد آنان را مورد بازخواست قرار داده، بنابر این نباید مجلس را به بی تفاوتی متهم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بارها به صراحت از عملکرد دولت سیزدهم انتقاد کرده‌ایم گفت: ایکاش جلسات غیر علنی مجلس به صورت علنی برگزار شود تا مردم ببینند نمایندگان منتخب شان چگونه و با چه صراحتی از حقوق مردم دفاع می‌کنند و چگون از وزرا توضیح می‌خواهند.

وی با هشدار نسبت به رشد گرانی و ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها گفت: ایکاش مردم از نزدیک می‌دیدند به خاطر گرانی های افسار گسیخته، آشفتگی بازار، سومدیریت و مدیران ناکارآمد چگونه از وزرا بازخواست می‌کنیم.

ساعدی با ابراز تأسف از عملکردهای اشتباه دولت گفت: فریاد تولیدکنندگان از بی ثباتی بازار به آسمان بلند است و نمی‌توانند حتی برای یک ساعت دیگر تصمیم بگیرند زیرا تصمیم گیری‌ها به اندازه‌ای بی ثبات است که نه تنها برای یک ماه و یک سال آینده، بلکه برای فردا و حتی یک ساعت دیگر قابل پیش بینی نیست و آنچه پیش بینی می‌شود، افزایش بیشتر قیمت‌ها و ناتوانی دولت در کنترل قیمت هاست.

وی از دولت خواست بدون تفکرات جناحی به سراغ کارشناسان برود و گفت: دولت باید وضعیت موجود را آسیب شناسی کند و شرایط را همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند، به صراحت به مردم بگوید تا اگر لازم است، در جاهایی از مردم بخواهد دولت را همراهی کنند.

نماینده دشت آزادگان با انتقاد از اینکه دولت مقصرتراشی می‌کند گفت: این درست نیست که دولت گناه ناکارآمدی و سومدیریت خود را متوجه مجلس کند! این فراری رو به جلو است و مردم این بازی‌ها را درک می‌کنند و دیگر گول این حرفها را نمی‌خورند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13434

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب