اختصاصی؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پشت پرده گرانی‌ها را افشا کرد/ چرا دلار به ۳۵ هزار تومان رسید؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پشت پرده گرانی‌ها را افشا کرد/ چرا دلار به ۳۵ هزار تومان رسید؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزایش قیمت طلا و دلار را ناشی از عملکرد دستهای پشت پرده دانست و گفت: در افزایش قیمت طلا و سکه مافیا وجود دارد و در شرایط کنونی هیچ دلیلی برای این افزایش یک باره وجود ندارد.

احد آزادیخواه با تاکید بر اینکه قیمت سکه و دلار در بازار داخلی متاثر از جریاناتی است که در برخی کشورها مانند افغانستان و عراق صورت می‌گیرد گفت: بازارهای دلار و طلا در برخی کشورها بر قیمت داخلی تأثیرگذار است و ایجاد بازار کاذب یا تقاضای غیر واقعی قیمت‌ها را در داخل متغیر می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه دولت در کنترل این بازار چه نقشی ندارد گفت: دولت سیزدهم در تنظیم بازار طلا و سکه و دلار عملکرد خوبی داشته اما معتقدم بیشتر از این می‌توانست مدیریت کند و بر تحولات بازار تأثیر بگذارد.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی از دو حمله به بازار سکه و ارز در یک سال گذشته خبرداد و گفت: مافیا بدنبال آشفته کردن بازار بود و تأثیرات مخرب بر بازار داشت اما از سوی دولت سیزدهم مدیریت شد.

وی با اشاره به تهدیدها و تحریمهایی که علیه ایران صورت می‌گیرد گفت: از آنجا که ایران تحت تحریمهای شدید است و این تحریم‌ها بر اقتصاد کشور تأثیراتی جدی می‌گذارد، بازار هم از تحریم‌ها تأثیر می‌پذیرد و طلا و دلار گران می‌شود، در این شرایط باید دقت بیشتری داشته باشیم و مراقب عملکردها باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تراز تجاری ایران با برخی کشورها در حال بالا رفتن است گفت: رویکرد جدید و بهبود تجارت خارجی با برخی کشورها نشان می‌دهد که می‌توانیم با معاملات خارجی و بازگشت ارز صادراتی، بازار طلا و ارز را تنظیم و مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه سکه به 16 میلیون تومان و دلار به 35 هزار تومان رسیده، یعنی سکه 6 میلیون و دلار 6 هزار تومان گران شده و این روند رو به رشد با شیب تندی ادامه دارد، چگونه ادعا می‌کنید دولت سیزدهم در کنترل قیمت‌ها موفق بوده گفت: قبول دارم که قیمت طلا و ارز رشد داشته، اما در مقایسه با گذشته روند رشد کندتری داشته است. اکنون دلار حدود 6 هزار تومان گران شده و سکه نیزحدود 6 میلیون تومان گران شده اما مافیا بدنبال بحران سازی جدی تر و گران کردن بسیار بیشتر از این عددها بود.

آزادیخواه با یادآوری اینکه در دولت قبل دلار از 4 هزار تومان به 29 هزار تومان رسید و سکه از 4 میلیون تومان به 10 میلیون تومان رسید گفت: بنابراین عملکرد دولت تاکنون در کنترل قیمت دلار و سکه و مبارزه با مافیا قابل قبول بوده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13436

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.