وعده های بی عمل: مشکل «گیجگاه» و «ملاقات خصوصی» چه بود؟

وعده های بی عمل: مشکل «گیجگاه» و «ملاقات خصوصی» چه بود؟
حدود هفت هفته پیش اعلام شد که دو فیلم سینمایی «گیجگاه» و «ملاقات خصوصی» قرار است روی پرده سینما برود این اتفاق رخ نداد و حالا پس از گذشت یک و ماه و نیم دو فیلم دیگر روی پرده رفته و هنوز هم دلیل این اتفاق مشخص نیست.

به گزارش نجواخبر،بر این اساس قرارداد فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس آزادی بعد از فیلم «دوزیست» و قرارداد «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس با پخش «شایسته فیلم» به سرگروهی پردیس ملت بعد از فیلم «نمور» ثبت شد.

این دو فیلم سینمایی قرار بود ۲۳ شهریور روی پرده سینما برود اما ۶ هفته طول کشید، این اتفاق رخ نداد و در نهایت فیلم‌های سینمایی انیمیشن«لوپوتو» در یازدهم آبان، فیلم سینمایی «طبقه یک‌ونیم» در دهم آبان و «بیرو» در یازدهم آبان روی پرده رفت که البته در این دو روز فروش خیلی چشمگیری نداشتند و روی هم رفته فروشی حدود ۳۲۶ میلیون تومان را برای خود ثبت کردند.

بلایی که تعویق اکران سر سینماها آورد

از ۲۳ شهریور تا دهم آبان که هیچ فیلمی اکران نشد، اتفاقات زیادی در جامعه رخ داد، ناآرامی‌ها یکی از دلایلی بود که برای مردم حوصله مراجعه به سینماها را باقی نگذاشته بود و انگار این مسئله هم برای مسئولین اهمیت چندانی نداشت؛ هرچند ناگفته نماند که دو طرح برای بهبود وضعیت سینماها اعمال شد یکی طرح شناورسازی قیمت بلیت سینما و دیگری نیم‌بها شدن فیلم‌های سینمایی به مدت دو هفته، با وجود اعمال این طرح‌ها باز هم سینماها در این یک ماه و نیم تنها یک میلیون و ۱۳۰ هزار مخاطب به سینماها رفتند و ۳۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای تماشای ۳۰ فیلم پرداختند که اگر منصفانه نگاه کنیم، این تعداد جمعیت و این میزان از فروش برای ۳۰ فیلم در ۷ هفته چنگی به دل نمی‌زند.

مشکل آن دو فیلم چه بود؟

اگر در حال حاضر از وضعیت فروش فیلم‌های سینمایی بگذریم، مسئله اکران نشدن دو فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی و «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس جای بررسی دارد. «گیجگاه» با بازی حامد بهداد و باران کوثری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و «ملاقات خصوصی» با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شدند.

اینکه طبق چه قانون یا درخواستی این عدم اکران ایجاد شده، هنوز مشخص نیست و نکته بعدی این است که آیا این دو فیلم به زودی اکران می‌شوند یا به جمع بیش از ۳۰۰ فیلم پشت پرده اکران می‌پیوندند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13465

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب