فعالان بازار خودرو در گفتگو با «نجواخبر»:

چرا خودرو گران شد؟/ دلالان بازار را دست گرفته‌اند

چرا خودرو گران شد؟/ دلالان بازار را دست گرفته‌اند
قیمت خودرو در بازار در حالی در 48 ساعت گذشته نوسان داشت که مقایسه قیمت ها از ابتدای هفته تاکنون حاکی از رشد 20 تا 25 میلیونی قیمت انواع خودرو به طور متوسط است.

به گزارش «نجوا خبر»، قیمت‌ها در بازار خودرو همپای دلار در حال نوسان است و روز شنبه قیمت خودرو به دلیل شوک قیمتی دلار دچار افزایش شدیدی شد؛ این در حالی است که در روز یکشنبه به دلیل ثبات قیمت دلار در رنج ۳۶ هزار تومان، شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو بودیم.

خرید خودرو به حداقل رسید

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با «نجواخبر» با اشاره به تشدید رکود در بازار گفت: با افزایش قیمت دلار، صاحبان خودرو عجله‌ای برای فروش نخواهند داشت.

سعید موتمنی ادامه داد: هرچند خریداران بازار خودرو نگران افزایش مجدد قیمت‌ها هستند اما کسی برای خرید صف نکشیده و خرید و فروش‌ها به کمترین میزان رسیده است.

قیمت خودروهای خانواده پژو

بررسی طرح فروش محصولات ایران خودرو نیز نشان می‌دهد بیشترین تقاضای مردم برای خرید خودروهای گروه پژو است که همچنان خرید آن توسط مردم با قرعه‌کشی است. قیمت پژو پارس در دو روز اخیر شاهد افزایش ۱۳ میلیون تومانی بوده و از ۳۱۲ میلیون تومان به ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای نیز در این هفته شاهد افزایش قیمت ۲۴ میلیونی بود و از ۴۱۱ میلیون تومان به ۴۳۵ میلیون تومان رسیده است.

نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو شدت گرفت

نسترن انتظامی، فعال بازار خودرو در گفت‌وگو با «نجواخبر» با بیان اینکه معامله خودرو این روزها در بازار به دست دلالان افتاده است، گفت: خرید و فروش خودرو کاهش یافته و قیمت‌ها به شدت از دلار تبعیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بازار خودرو تهران این روزها به‌هم ریخته است و رکود ماه‌های گذشته آن عمیق‌تر شده است.

قیمت انواع خودروهای سایپا

این فعال بازار خودرو با بیان اینکه در گروه سایپا تغییر قیمت‌ها کمتر است، گفت: پراید ۱۱۱ صفر کیلومتر مدل ۹۸، ۲۰۰ میلیون تومان و پراید ۱۳۱، ۱۸۲ میلیون تومان قیمت خورده است. تیبا صندوق‌دار صفر کیلومتر نیز ۲۰۱ میلیون تومان و تیبا هاچبک ۲۰۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

انتظامی ادامه داد: کوئیک معمولی دنده‌ای ۲۱۰ میلیون تومان، کوئیک آر دنده‌ای ۲۲۵ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک پلاس ۲۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

تیبا ۲۰۸ میلیون شد

این فعال بازار خودرو با بیان اینکه اگر دلار ارزان شود، صددرصد قیمت خودرو کاهش می‌یابد، گفت: ساینا ای. ایکس صفر ۲۰۶ میلیون تومان و ساینا اس ۲۲۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین شاهین جی ۲۵۹ میلیون تومان قیمت خورد.

انتظامی با بیان اینکه با افزایش قیمت دلار خودرو میلیونی گران می‌شود، ادامه داد: خروج خودروهای سایپا از قرعه کشی موجب کاهش اختلاف قیمت این خودروها با بازار آزاد شده است. انواع تیبا نیز در این مدت گران شد؛ قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۲۰۵ میلیون تومان در روز چهارشنبه به ۲۰۸ میلیون تومان رسیده و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۱۹۵ میلیون تومان در روز چهارشنبه به ۱۹۸ میلیون تومان رسیده است.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13503

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.