۴۵۰ هزار دُز واکسن آنفلوانزا در کشور توزیع شد/ ادامه بیماری تا اواسط بهمن

۴۵۰ هزار دُز واکسن آنفلوانزا در کشور توزیع شد/ ادامه بیماری تا اواسط بهمن
تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۴۵۰ هزار دُز واکسن آنفلوانزا توزیع شده در مراکز بهداشتی و بیمارستانی کشور، ۲۵۰ هزار نوبت آن تزریق شده است.

به گزارش نجواخبر، شهنام عرشی روز سه شنبه در نشست خبری مرکز مدیریت بیماری های واگیر با موضوع آنفولانزا، افزود: سالانه ۵۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در بین مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها و حدود سه تا چهار میلیون دُز هم در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

عرشی گفت:در ۲ هفته گذشته درصد موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا ثابت مانده است و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که شیوع این ویروس ممکن است تا اواسط بهمن امسال ادامه یابد.
وی ادامه داد:در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، تعداد موارد کم شده بود در حالیکه بررسی‌ها نشان می‌دهد شیوع آنفولانزا بیشتر در بین کودکان است.
عرشی گفت :در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد سرماخوردگی مربوط به آنفولانزا نوع A است و امسال هم شیوع بیماری چهار هفته زودتر شروع شد که البته پیش بینی شده بود.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که ویروس آنفولانزا بین پنج تا هشت روز از بدن دفع می‌شود و زمان لازم برای قرنطینه مبتلایان هم حدود پنج روز است.

عرشی در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور نیز، اظهار داشت: اکنون این بیماری در حداقل پیک شیوع قرار دارد و هنوز موج جدیدی شکل نگرفته است اما افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند احتمال ابتلای همزمان به بیماری کرونا و آنفولانزا را دارند و به همین دلیل لازم است این افراد، شیوه نامه های بهداشتی را دقیق تر از سایر افراد رعایت کنند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۷ نمونه آنفلوانزا در کشور مثبت اعلام شده است و در هفته اخیر از سه هزار و ۱۷۵ نمونه، یکهزار و ۹۹ مورد از نظر ابتلا به آنفولانزا مثبت گزارش شده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از ابتدای امسال تاکنون موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در کشور بوده است و در گروه سنی زیر پنج سال نیز تنها یک مورد فوتی گزارش شد؛ این در حالیست که در سال ۹۶ شمار جانباختگان ۲۱ نفر بود.

عرشی افزود: استفاده از ماسک در فضاهای بسته باعث حفاظت افراد است.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13556

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب