علت نامگذاری روستای حلیمه جان +تصاویر

علت نامگذاری روستای حلیمه جان +تصاویر
بسیاری از افراد مایل هستند اطلاعات بیشتری در مورد علت نامگذاری روستای حلیمه جان کسب کنند و دیدنی های این روستا را بشناسند.

به گزارش نجوا خبر، روستای حلیمه جان یکی از روستاهای رحمت آباد رودبار استان گیلان می‌باشد. بسیاری از افراد مایل هستند اطلاعات بیشتری در مورد علت نامگذاری روستای حلیمه جان داشته باشند. این روستا دریاچه کوچکی دارد که زیباترین و جذاب ترین جاذبه طبیعی روستا به شمار می‌رود. دریاچه روستا تا حدودی به حاشیه جنگل نزدیک است. گونه های جانوری متنوعی در این جنگل وجود دارند که می‌توانید آنها را از نزدیک مشاهده کنید. جدا از جانوران زیادی که در این جنگل وجود دارند، تغییر رنگ دریاچه نظر بسیاری از بینندگان را جلب می‌کند. زمانی که هوا آرام است رنگ دریاچه سبز می‌باشد. اما با وزش باد، رنگ دریاچه، آبی می‌گردد. شما می‌توانید با بازدید از این دریاچه خاطره لذت بخشی کسب نمایید.

علت نامگذاری روستای حلیمه جان از نظر افراد محلی روستا

جلبکهایی که در دریاچه حلیمه جان وجود دارند، به عنوان مهم‌ترین دلیل تغییر رنگ دریاچه می‌باشند. بسیاری از افرادی که می‌خواهند در مورد نامگذاری روستای حلیمه جان اطلاعات بیشتری کسب کنند باید ابتدا در مورد تغییر رنگ دریاچه آگاهی داشته باشند. جلبک های دریاچه به خوبی سطح آب را می‌پوشانند. به همین دلیل رنگ دریاچه بعد از مدتی به رنگ سبز در می‌آید. کنار رفتن جلبک‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل نامگذاری این روستا شناخته می‌شود.

سال های گذشته این دریاچه را به عنوان دریاچه حلیمه می‌شناختند. اما اکنون آن را حلیمه جان می‌نامند. کنار رفتن جلبک‌ها به تور عروس شبیه است، به همین دلیل نام روستا را حلیمه جان گذاشتند. البته بسیاری از افراد این دریاچه را به عنوان چشمه عروس معرفی می‌کنند. علت نامگذاری روستای حلیمه جان را باید از افراد محلی بپرسیم. چرا که روایت های زیادی در مورد تغییر نام روستا و دریاچه وجود دارد. این مورد که توضیح دادیم را هم افراد محلی بازگو کرده‌اند.

امکانات رفاهی دریاچه حلیمه جان

دریاچه عروس مانند بسیاری از دیگر مرداب‌ها و دریاچه های شمال کشور مشهور نمی‌باشد. به همین دلیل شما با رفتن به این دریاچه می‌توانید از طبیعت بی نظیر و تمیز دریاچه لذت ببرید. البته باید بدانید که تداوم و پاکیزگی دریاچه به این بستگی دارد که به خوبی از دریاچه مراقبت نمایید. در اطراف دریاچه می‌توانید مکان مناسبی برای نشستن پیدا کنید و استراحت نمایید. رستوران‌ها و سوپرمارکت های متنوع در اطراف دریاچه وجود دارند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی از امکانات آنها استفاده کنید تا وسیله های مورد نیازتان را خریداری نمایید. همچنین سرویس بهداشتی در اطراف دریاچه حلیمه جان قرار گرفته است. اگر می‌خواهید تنها برای بازدید از این دریاچه بروید می‌توانید چند ساعتی بدون دغدغه در کنار دریاچه بنشینید و از فضا لذت ببرید.

چرا روستای حلیمه جان را به این نام می‌شناسند ؟

بسیاری از افراد علت نامگذاری روستای حلیمه جان را در کتاب‌ها و نوشته‌ها جست‌وجو می‌کنند. ولی باید بدانید که بسیاری از اهالی روستا زبان به زبان علت تغییر نام روستا را بیان کرده‌اند. بر اساس زمانی که شما می‌خواهید از دریاچه بازدید نمایید، می‌توانید از تفریحات دریاچه استفاده کنید. در برخی از فصول سال به راحتی می‌توانید سوار قایق‌ها شوید و از دریاچه بازدید نمایید. پرندگان زیادی در این دریاچه وجود دارند که می‌توانید پرواز آنها را در بالای دریاچه و در حاشیه جنگل مشاهده نمایید. پرواز پرندگان و جانورانی که در این دریاچه حضور دارند، به عنوان جاذبه گردشگری دریاچه شناخته می‌شوند.

با اینکه دریاچه عروس اندازه کوچکی دارد، محبوبیت آن زیاد است. بسیاری از افراد به دلیل آب و هوای بی نظیری که این روستا دارد، در اطراف دریاچه دوچرخه سواری می‌کنند و از مشاهده شالیزارهای برنج و مزرعه چای لذت می‌برند. نامگذاری این روستا را بر اساس دریاچه‌ای که دارد انجام داده‌اند. اهالی روستا به دلیل تغییر رنگ دریاچه نام روستا را هم تغییر دادند. شما اگر بخواهید به این روستا بروید می‌توانید مقصدتان را به عنوان دریاچه عروس معرفی کنید. تمامی اهالی گیلان این روستا را به عنوان دریاچه عروس می‌شناسند.

علت نامگذاری روستای حلیمه جان

روستای حلیمه جان

علت نامگذاری روستای حلیمه جان و اقامت در این روستا

دریاچه عروس رودبار بین انواع دریاچه‌هایی که در شمال کشور هستند، محبوبیت زیادی دارد، چرا که دارای طبیعت بکر و زیبایی است. شما می‌توانید چند ساعتی در این دریاچه استراحت کنید و یا نصف روز خود را در این دریاچه بمانید. اگر می‌خواهید در روستای حلیمه جان اقامت داشته باشید می‌توانید به اقامتگاه های بومگردی بروید. بسیاری از تورهای گردشگری برای اقامت به این روستا می‌روند که می‌توانند اقامتگاه های بومگردی را اجاره کنند. بسیاری از افراد محلی اتاق های خود را به مسافران کرایه می‌دهند. بسیاری از افرادی که به کمپینگ علاقه دارند می‌توانند اطراف این دریاچه چادر بزنند.

در صورتی که قصد چادر زدن در روستای حلیمه جان دارید باید مراقب حشرات باشید. حشرات زیادی در فضای دریاچه وجود دارند که امکان دارد مزاحم شما شوند. زباله و موادی که استفاده می‌کنید را باید حتما در کیسه‌ای جداگانه بریزد و به هیچ عنوان فضای دریاچه را کثیف نکنید. بوی خوراکی امکان دارد حیوانات زیادی مانند شغال، روباه و سگ را به چادرتان بکشاند. اگر می‌خواهید موسیقی گوش دهید و از مشاهده دریاچه لذت ببرید بهتر است که صدای آن را کم کنید تا برای دیگران مزاحمت ایجاد نشود. اواخر تابستان و اوایل اردیبهشت بهترین فصل سفر به این روستا است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13580

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب