از 23 هکتار جنگل هیرکانی به ارزش بیش از 52 میلیارد تومان رفع تصرف شد

از 23 هکتار جنگل هیرکانی به ارزش بیش از 52 میلیارد تومان رفع تصرف شد
رئیس کل دادگستری استان گلستان از کوتاه شدن دست زمین خواران گلستانی از حدود 23 هکتار جنگل هیرکانی در این استان با اقدامات قضایی خبر داد.

به گزارش نجواخبر، حیدر آسیابی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از افراد سودجو با تعرض و تجاوز به حریم منابع طبیعی که متعلق به همه ملت شریف ماست به دنبال انتفاع خارج از قانون بوده‌اند، اظهار کرد: دستگاه قضا در برخورد با متخلفان به ویژه افرادی که به حقوق ملی ملت تجاوز می‌کنند قاطع خواهد بود.

وی با بیان اینکه با رأی دادگاه های گلستان، نزدیک به 23 هکتار از جنگل‌های استان امسال به منابع طبیعی بازگردانده شد، افزود: رأی خلع ید این زمین های جنگلی در 71 فقره پرونده در دادگاه های استان در کلاله، مینودشت، گالیکش، آزادشهر، رامیان، علی آبادکتول، گرگان، مراوه تپه و بندرگز صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه کارشناسان منابع طبیعی، ارزش این عرصه‌ها را بیش از 52 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین امسال حدود 320هکتار از مراتع استان به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شده است.
آسیابی درباره حدنگاری اراضی ملی نیز تصریح کرد: خوشبختانه با همت شبانه روزی دستگاه های متولی به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک، کار حدنگاری یک میلیون و 291 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سال گذشته به پایان رسید و این اراضی سند دار شد .
وی ادامه داد: با سنددار شدن این عرصه، تجاوز و دست اندازی به منابع طبیعی، به حداقل رسیده و مانع از این گونه سواستفاده‌ها خواهیم شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13630

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.