واکنش باشگاه استقلال به تلاش بی‌فایده در ماجرای محمد محبی/ دیگر نمی‌توانیم معجزه کنیم!

واکنش باشگاه استقلال به تلاش بی‌فایده در ماجرای محمد محبی/ دیگر نمی‌توانیم معجزه کنیم!
پرداخت قسط دوم پول محمد محبی به باشگاه سانتاکلارا وارد فاز جدیدی شده و این در حالی است که هنوز تاییدیه پرداخت این پول از طرف این باشگاه پرتغالی به‌صورت رسمی تا به امروز اعلام نشده و این بحث نگرانی‌هایی را برای آبی‌های تهران ایجاد کرده است.

به گزارش نجواخبر، باشگاه سانتاکلارا تنها ۹۰ هزار یورو از پول انتقال داده‌شده توسط باشگاه استقلال را در قالب قسط اول تأیید کرده و هنوز دریافت قسط دوم بابت انتقال قرضی محبی به استقلال را تأیید نکرده است و به همین دلیل این پرونده فعلا بسته نشده و ابهامات مهمی درباره‌اش به وجود آمده است.

بر همین اساس و طبق اعلام برخی رسانه‌ها چند روز پیش باشگاه پرتغالی در نامه‌ای به باشگاه استقلال اخطار داد که به دلیل عدم پرداخت مطالبات آنها، طبق قرارداد محبی باید به سانتاکلارا برگردد. از سوی دیگر مسئولان استقلال در نامه‌ای به فیفا اعلام کردند به دلیل تحریم‌ها هنوز نتوانسته‌اند قسط دوم قرارداد محبی را انتقال بدهند و به همین دلیل از طریق صرافی پول‌ها را ارسال کردند، اما چندین بار پول‌ها برگشت خورد.

گفتنی است باشگاه استقلال باید مبلغ ۲۳۰ هزار یورو بابت قسط دوم محبی به باشگاه پرتغالی پرداخت کند.

این پول هنوز به حساب باشگاه پرتغالی واریز نشده و تأییدیه آن صادر نشده است. این در حالی است که باشگاه پرتغالی براساس این اتفاق و طی یک پروسه قانونی در نامه‌ای به باشگاه استقلال شرایط قرارداد میان دو باشگاه را یادآور می‌شود تا هر چه سریع‌تر این امر محقق شود.

استقلالی‌ها اعتقاد دارند این پیچ و خم و گرفتاری از طرف صرافی طرف قرارداد با آنها پیش آمده؛ چراکه این صرافی‌ها مدارک خود مبنی‌بر واریز پول را ارائه داده‌اند اما باشگاه سانتاکلارا چند بار در ادامه تاکید کرده که این پول به دست‌شان نرسیده است.

بر همین اساس استقلالی‌ها اعتقاد دارند که نامه هشداردهنده باشگاه پرتغالی یک امر طبیعی بوده و در روند قراردادی یک بحث نرمال تلقی می‌شود و آنها بیشتر این نامه‌ها را ارسال می‌کنند تا در صورتی که بعدا اقدامی از سوی باشگاه ایرانی انجام نشد، این نامه را را به‌عنوان مستندات برای فیفا ارسال کنند اما اگر قسط دوم در موعد مقرر واریز شود این نامه نگاری‌ها بی‌اثر شده و دیگر اهمیتی نخواهد داشت. البته باشگاه استقلال نیز می‌تواند از رسیدهایی که صرافی‌ها ارائه داده‌اند به‌عنوان مستندات خود استفاده کرده و اقدامات بعدی سانتاکلار را تا حدودی بی‌اثر کند.

نکته نگران‌کننده این است که فیفا پیش از این در فقره پرونده ویلموتس نشان داده بود خیلی توجهی به این مسائل ندارد و با وجود تحریم‌های ظالمانه، سابقه نپذیرفتن این‌طور مستندات و صدور رأی علیه فدراسیون فوتبال کشورمان را در کارنامه‌اش دارد.

در همین زمینه یکی از معاونان باشگاه استقلال درباره اینکه چه ضمانتی وجود دارد که درصورتی‌که پرونده محبی بیخ پیدا کرده و از سوی سانتاکلارا کار به فیفا بکشد، مشکلی استقلال را تهدید نکند گفت: «در کل مشکلی پیش نمی‌آید چون فیفا هم قبول کرده که در انتقال پول به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی داریم. نمی‌توانیم که معجزه کنیم. قبلا مشکلاتی در این زمینه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال وجود داشت اما فیفا هم منعطف‌تر شده و مشکلی ایجاد نخواهد شد.»

همچنین برخی اخبار حاکی از آن بودند که در صورتی که استقلالی‌ها این مبلغ را در زمان مقرر پرداخت نکنند باید ۶۰۰ هزار یورو به‌عنوان جریمه به سانتاکلارا پرداخت کنند این در حالی است که این موضوع صحت نداشته و اگر است

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13687

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب