آغاز بزرگترین نمایشگاه تسلیحات پاکستان با حضور هیات نظامی ایران

آغاز بزرگترین نمایشگاه تسلیحات پاکستان با حضور هیات نظامی ایران
یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تجهیزات نظامی و صنایع دفاع موسوم به IDEAS2022 به میزبانی ارتش پاکستان و با حضور هیات‌هایی از ۶۴ کشور از جمله هیاتی از ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در «کراچی» آغاز شد.

به‌ گزارش نجواخبر، بزرگترین نمایشگاه تسلیحات پاکستان پس از وقفه‌ای چهار ساله آغاز بکار کرد و قرار است تا روز جمعه آخرین دستاوردهای حوزه دفاعی و جنگی پاکستان و کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شود.
شعار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نظامی و صنایع دفاع پاکستان "سلاح برای صلح" است و برخی از کشورها از جمله آمریکا، روسیه، چین، ترکیه، امارات در میان غرفه داران این رویداد نمایشگاهی هستند.

۲۸۵ نماینده از ۶۴ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این رویداد بین‌المللی حضور دارند. ۳۲۳ غرفه دار خارجی و ۱۹۹ غرفه دار داخلی هستند.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه امروز با حضور «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان، «محمد اسرار ترین» وزیر صنایع دفاعی، «عارف ملک» رئیس سازمان تولید و صادرات صنایع دفاعی این کشور، مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی پاکستان برگزار شد. هیئت‌هایی از ۵۱ کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.
هیئت ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست امیر سرتیپ «ناصر مختارزاده» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) ارتش جمهوری اسلامی ایران، «حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی و همچنین سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی کشورمان در پاکستان به عنوان نمایندگان کشورمان در نمایشگاه ایده‌ها ۲۰۲۲ حضور دارند.
هیئت نظامی کشورمان همچنین در کنفرانس بین‌المللی در حاشیه این نمایشگاه با عنوان هوش مصنوعی نیز شرکت می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13691

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب