چرا جام جهانی 2022 در قطر و زمستان برگزار می‌شود؟

چرا جام جهانی 2022 در قطر و زمستان برگزار می‌شود؟
به نکات دلیل انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی قطر نگاهی خواهیم داشت و اینکه کدام کشورهای دیگر گزینه میزبانی این مسابقات بودند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، قطر میزبان جام جهانی 2022 خواهد بود، اما آنچه که بیش از همه در مورد این تورنمنت قابل توجه بوده این است که برای جلوگیری از دمای بالا، اولین دوره‌ای است که بین نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود.

در نتیجه همه لیگ‌های بزرگ تعطیل خواهند شد و رقابت‌های داخلی در پایان دسامبر مجددا آغاز می‌شوند، اگرچه برخی از آن‌ها در ژانویه از سر گرفته می‌شوند.

این مسابقات برای اولین بار در قطر برگزار می‌شود. این مسابقات طی 28 روز، چهار روز کمتر از حد معمول و در هشت استادیوم مختلف برگزار خواهد شد.

همه استادیوم‌ها ظرفیت بیش از 40000 تماشاگر را دارند که ورزشگاه لوسیل(Lusail) بیشترین ظرفیت را با گنجایش 94500 تماشاگر دارد.

همه چیز در یکشنبه، 20 نوامبر 2022 آغاز می‌شود و در یکشنبه، 18 دسامبر 2022 به پایان می‌رسد.

چرا جام جهانی در قطر برگزار می‌شود؟

در پایان سال 2010، کمیته اجرایی فیفا اعلام کرد که قطر میزبان جام جهانی 2022 خواهد بود.

چهار کشور دیگر در این مناقصه حضور داشتند: استرالیا، ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و ژاپن. در نتیجه قطر اولین کشور عربی است که میزبان مسابقات می‌شود.

چرا جام جهانی در زمستان برگزار می‌شود؟

به طور سنتی، جام جهانی مصادف با تابستان در نیمکره شمالی (ژوئن و جولای) است که لیگ‌های داخلی به کار خود پایان می‌دهند.

با این حال، جام جهانی 2022 قطر در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود که به دلیل دمای بالا در ماه‌های تابستان در این کشور، دمای هوا به راحتی به 45 درجه سانتی گراد و حتی 50 درجه می‌رسد!

سایر کشورهای نامزد جام جهانی 2022 چه آرایی به دست آوردند؟

در دور اول رأی گیری، قطر 11 رأی در مقابل 4 رأی کره جنوبی، 3 رأی ایالات متحده، 3 رأی ژاپن و یک رأی استرالیا داشت. پس از آن، کره جنوبی و ژاپن حذف شدند. سپس ایالات متحده در رأی گیری نهایی با نتیجه 14-8 شکست خورد.

قطر از حمایت متحدان اصلی برخوردار بود. یکی از چهره‌هایی که این پیشنهاد را رهبری کرد، زین الدین زیدان بود.

مقامات قطر دو سال پس از متهم شدن به پرداخت پول به مقامات فیفا برای حمایت از آن‌ها تحت بازجویی قرار داشتند، اما بعداً تبرئه شدند.

آن‌ها استادیوم‌های درجه یک جهانی را در فاصله کوتاهی از یکدیگر ایجاد کرده‌اند که از یک مکان تا مکان دیگر بیش از 50 کیلومتر فاصله ندارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13789

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب