آلودگی هوا سالانه جان چند نفر را می‌گیرد؟

آلودگی هوا سالانه جان چند نفر را می‌گیرد؟
رئیس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار تن از ساکنان ۲۷ استان کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

به گزارش نجوا خبر؛ عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، افزود: تنفس هوای آلوده برای مدت طولانی می‌تواند مشکلات جدی تری ایجاد کند و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تخمین زده می‌شود که آلودگی هوا سالانه عامل مرگ زودرس هفت میلیون نفر در دنیا باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل سرما بیشتر شاهد هوای آلودگی بویژه در کلانشهرهای تهران، مشهد، اصفهان و اهواز هستیم، وزارت بهداشت با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه با کنترل آلاینده های هوا و جلوگیری از بروز بیماری های مرتبط، کمیته اضطرار تشکیل می‌دهد و وقتی شاخص آلاینده‌ها در حدی که برای سلامت مردم خطرناک باشد، اقدام به اعلام شرایط اضطرار می‌کند.

وی با بیان اینکه در هوای ناسالم، باید از ورزش و فعالیت فیزیکی در فضای باز جلوگیری کرد، گفت: همه گروه‌های سنی باید در منزل بمانند و در و پنجره‌ها را ببندند، افرادی که اصرار به ورزش در هوای آلوده دارند باید شدت و زمان فعالیت بدنی را به حداقل برسانند و از ورزش کردن در بوستانهایی که کنار بزرگراه‌ها قرار دارند، خودداری کنند.

لودگیشاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای خطرناک است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13828

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.