اخراج خبرنگار آسوشیتدپرس به دلیل گزارش غلط درباره موشک روسی

اخراج خبرنگار آسوشیتدپرس به دلیل گزارش غلط درباره موشک روسی
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اقدام به اخراج خبرنگار این خبرگزاری به دلیل انتشار گزارش غلط درباره حادثه انفجار موشک در لهستان کرد.

به گزارش نجواخبر، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه یکی از خبرنگاران تحقیقی خود را به دلیل گزارش دادن اطلاعات غلط درباره سقوط موشکی در هفته گذشته در شرق لهستان در جریان جنگ روسیه و اوکراین اخراج کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «جیمز لاپورتا»، خبرنگار ۳۲ ساله خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشته بود، دو تن به دلیل ورود «موشکهای روسیه» به خاک لهستان، از اعضای ائتلاف نظامی ناتو، و برخورد آنها به منطقه‌ای در نزدیکی مرز با اوکراین کشته شده‌اند. روزنامه «دیلی بیست» گزارش کرد خبرگزاری آسوشیتدپرس بعد از انتشار این گزارش لاپورتا را اخراج کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری بعد از وقوع انفجار در یک روستا در لهستان نوشت، یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفته است، این انفجار در نتیجه موشک‌هایی که توسط روسیه شلیک شدند رخ داده است.

آن گزارش که تنها متکی به یک منبع ناشناس بود در نهایت غلط از آب درآمد و این رسانه خبری متعاقبا اصلاحیه‌هایی برای این گزارش منتشر کرد.

در اصلاحیه‌ای که آسوشیتدپرس منتشر کرد نوشته شد: «در نسخه‌های اولیه گزارشی به تاریخ ۱۵ نوامبر۲۰۲۲ (۲۴ آبان ۱۴۰۱)‌ آسوشیتدپرس بر مبنای اطلاعات یک مقام اطلاعاتی ارشد آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن حرف زده بود، به غلط گزارش داد که موشکهای روسی وارد خاک لهستان شدند و دو نفر را کشتند. گزارش‌های بعدی نشان داد که این موشکها صرفا ساخت روسیه بودند و بیشترین احتمال این است که اوکراین آنها را در دفاع مقابل یک حمله روسیه شلیک کرده است.»

گزارش لاپورتا در حالی تنها با استناد به «یک مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا» منتشر شد که طبق قانون این خبرگزاری «در زمان ناشناس بودن منابع خبری جست‌وجو برای بیش از یک منبع الزامی است.»

وزارت دفاع روسیه در واکنش به این حادثه اعلام کرد، دست به هیچ حمله در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرز لهستان نزده است.

«آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان نیز به نوبه خود اعلام کرد، این اتفاق احتمالا به صورت تصادفی رخ داده و موشک احتمالا متعلق به روسیه نبوده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13874

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب