واکنش‌ها به قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران/ اشتباه راهبردی کردند

واکنش‌ها به قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران/ اشتباه راهبردی کردند
نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی به قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا می‌گوید تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود. این اظهارات که روز گذشته منتشر شد با واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه‌رو گردید.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی قطع ارتباط پارلمان اروپا با جمهوری اسلامی ایران را یک اشتباه راهبردی و در راستای نگاه سلطه‌طلبانه و فشار حداکثری دانست.
حسین نوش‌آبادی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس پارلمان اروپا درباره قطع ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان پارلمان اروپا و جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام در راستای راهبرد نظام سلطه مبنی بر فشار حداکثری است. آن‌ها درصددند به جمهوری اسلامی از ابعاد مختلف سیاسی‌، ‌اقتصادی، ‌رسانه‌ای و فضاسازی و تخریب افکار عمومی فشار وارد کنند که این بار موضوع قطع روابط پارلمانی مطرح کردند.
وی ادامه داد: سؤال این است که کدام یک از کشورهای اروپایی روابط درستی در حوزه پارلمانی با جمهوری اسلامی داشتند؟ آن‌ها برای ارتباط پارلمانی با ما هراس داشته و قائل به تعامل و گفتمان در بخش پارلمانی نبودند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «پارلمان جمهوری اسلامی ایران قدرتمند،‌ مردمی‌ و مستقل است»،‌ گفت: برخلاف کشورهای اروپایی داعیه‌دار آزادی که نمایندگان‌شان نیز مردمی نیستند، پارلمان ایران مردمی و مستقل است؛ آن‌ها برای ارتباط با نمایندگان پارلمان ایران در قالب کنوانسیون‌ها،‌ معاهده‌ها و روابط پارلمانی واهمه داشتند.
هادی بیگی نژاد، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و ایران بیان کرد: اروپا مدت هاست که رابطه خوبی با ایران ندارد، اینکه حالا پارلمان اروپا رابطه خود را با ایران قطع کرده است خیلی نمی‌تواند برای ایران اثرگذار باشد. غربی‌ها تا به امروز هر تحریمی که می‌توانستند علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند و از حدود سال ۸۹ اروپایی‌ها اعلام کردند که دیگر از ایران نفت نمی‌خرند.
او ادامه داد: آبرو چیز مهمی است. قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران از بعد اقتصادی تأثیری ندارد اما از حیث آبرویی برای ایران بد است. تا حالا هرچه در توان داشتند برای فشار اقتصادی و نظامی به ایران به کار بستند اما امروز موضع فشار حیثیتی را پیش گرفته است. به دنبال این هستند که وجهه و شخصیت ایران را را در دنیا خراب کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13881

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب