یک نماینده مجلس به «نجواخبر» گفت؛

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در آستانه تصویب/ دولت دیگر مخالفت ندارد

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در آستانه تصویب/ دولت دیگر مخالفت ندارد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی با دفت بررسی، تصویب و از کمیسیون خارج شده است گفت: شور دوم این طرح در کمیسیون اجتماعی نیز به تصویب رسید و اکنون در لیست انتظار صحن علنی مجلس است.

خلیل بهروزی فر با اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی متنی را تهیه کرده و از نمایندگان برای تأیید آن امضا جمع می‌کند؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: در قالب این متن از نمایندگان امضا کننده درخواست داریم طرح ساماندهی استخدام کارکان دولت به صورت دو فوریتی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد تا به سرعت بررسی و تصویب شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تعداد قابل توجه امضاها برای دو فوریتی شدن این طرح خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد در هفته جاری این اتفاق بیفتد و طرح در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نظر بیشتر نمایندگان نسبت به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مثبت است گفت: از آنجا که این طرح می‌تواند مشکلات استخدامی کارکنان دولت را ساماندهی کند و حقوقی که برای نیروی کار در نظر گرفته شده، به جای پیمانکار بدست نیروی کار برسد، نمایندگان هیچ مخالفتی با آن ندارند و بی شک بدون مخالفت جدی به تصویب نهایی خواهد رسید.

نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکتهای پیمانکاری تأمین نیروی انسانی که در جریان طرح هستنئد، اقدام به زمینه سازی برای ترک دستگاه‌های دولتی کرده‌اند، گفت: مجلس بدنبال این است که دست پیمانکاران را به عنوان واسط بین نیروی کار و دولت برای همیشه کوتاه کند و رابطه استخدامی بین دولت و نیروی کار باشد.

وی در پاسخ به اینکه ارتباط این طرح با اصل 75 مبنی بر اینکه برای دولت هزینه در پی دارد، چگونه است و آیا می‌تواند مانعی برای اجرایی شدن این طرح باشد گفت: این بهانه‌ای بیش نیست. آنچه در قالب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت صورت می‌گیرد، حذف شرکتهای پیمانکاری تأمین نیروی انسانی و پرداخت آن بخش از درصدی است که شرکتهای پیمانکاری از حقوق نیروی کار برداشت می‌کنند.

بهروزی فر از مذاکراتی که با نمایندگان دولت در این زمینه صورت گرفته خبر داد و گفت: دولت تاکنون به بهانه اصل 75 مانع تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت می‌شد، اما در جلسات مستمری که داشتیم، این نگرانی برطرف شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امکان مخالفت دولت با این طرح بسیار ضعیف است گفت: در جلساتی که با دولت داشتیم، تمامی مباحث بررسی و تأیید شده و گمان نمی‌رود دولت در مجلس با این طرح مخالفت کند زیرا تمامی بحثها در کمیسیون اجتماعی مطرح و حل‌وفصل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه امکان رد طرح از سوی شورای نگهبان وجود دارد گفت: به نظر نمی‌رسد شورای نگهبان با این طرح مخالفت کند، زیرا هیچ مشکل شرعی یا قانونی در خصوص این طرح وجود ندارد و در صورت رأی مثبت مجلس، شورای نگهبان نیز طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را تأیید خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13897

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب