علی زنجانی حسنلویی در گفتگو با «نجواخبر»:

سرنوشت واردات خودرو در دست مافیا/ مجبور نیستیم خودروی بی‌کیفیت خریداری کنیم

سرنوشت واردات خودرو در دست مافیا/ مجبور نیستیم خودروی بی‌کیفیت خریداری کنیم
نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مجبور نیستیم خودروی بی کیفیت داخلی را خریداری کنیم گفت: این سیاست غلطی است که حکم می‌کنند مردم باید خودرو بی کیفیت داخلی را به بهایی گران بخرند و با جان و مالشان تاوان حمایت از تولید ملی را بدهند.

علی زنجانی حسنلویی با انتقاد از کسانی که دائم از خودروی ملی حمایت بیهوده می‌کنند، به خبرنگار نجواخبر گفت: خودروی ملی به اندازه‌ای بی کیفیت است که مصرف سوخت آن دو تا سه برابر یک خودرو وارداتی خارجی است.

وی با طرح این پرسش که مگر بنزینی که در پالایشگاه‌ها تولید می‌کنیم، تولید ملی نیست گفت: چرا بنزین تولید ملی را در خودروهای بی کیفیت می‌ریزیم تا هم باعث آلودگی هوا و هم باعث نابودی سرمایه ملی شود؟ مگر این بنزین جزو اموال ملی کشور نیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با طرح این پرسش که چرا به فکر خودروی ملی هستیم، اما به فکر سوخت ملی و به فکر سلامت ملی مردم نیستیم گفت: باید درک درستی از اموال ملی و سلامت داشته باشیم که متأسفانه این تفکر وجود ندارد. یا باید خودرو با کیفیت تولید کنیم، یا برای همیشه درهای این خودروسازان بی کیفیت را ببندیم.

حسنلویی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی می‌توان خودروهای با کیفیت را با قیمت مناسب وارد کشور کرد گفت: البته قرار نیست چشم‌ها را ببندیم و به هر خودرویی اجازه واردات بدهیم، بلکه باید خودرویی که وارد کشور می‌شود، از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشد و مهم‌ تر آن که خدمات پس از فروش، ماندگاری لازم و قیمت مناسب را داشته باشد.

وی افزود: قرار نیست به خاطر اینکه از خودروساز بی کیفیت داخلی گلایه داریم، تن به واردات هر خودرویی بدهیم و حتی خودرویی بی کیفیت تر و گرانتر از خودرو داخلی را وارد کنیم.

نماینده اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چهار ماه تا پایان سال باقی مانده، اما هنوز واردات خودرو صورت نگرفته است گفت: واردات خودرو در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تعریف شده، اما هنوز هیچ خودرویی به کشور وارد نشده و معلوم نیست چه کسانی حتی جلوی اجرای قانون را می‌گیرند و منافع جلوگیری از واردات خودرو به جیب چه کسانی می‌رود؟

وی خطاب به کسانی که می‌گویند واردات خودرو مافیا دارد گفت: بهتر است ابتدا مافیای تولید خودروی داخلی را بررسی کنیم، بعد به سراغ مافیای واردات برویم، چون آنچه بلا به روزگار صنعت و اقتصاد کشور آورده، مافیای تولید خودروی داخلی است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13899

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.