مسیر زیبای روستای ارنگه جاده چالوس +تصاویر

مسیر زیبای روستای ارنگه جاده چالوس +تصاویر
مسیر روستای ارنگه جاده چالوس از طریق ورودی واقع در کیلومتر هجدهم جاده چالوس دنبال می شود و پس از طی دو کیلومتر به این روستا می رسد.

به گزارش نجوا خبر، روستای ارنگه یکی از مقاصد گردشگری مهم در جاده چالوس است. این روستا البته یک روستا نیست. بلکه مجموعه‌ای متشکل از چندین روستای نزدیک به هم با نام های سرزیارت، جی، گوراب، ابهرک، خور، سیجان و چاران است. منطقه ارنگه با دارا بودن طبیعتی بکر و دلپذیر و برخورداری از جاذبه های گردشگری فراوان و خصوصا آبشارهای زیبا یکی از مناطق ییلاقی محبوب در جاده چالوس به شمار می‌رود. در این مطلب می‌خواهیم به شرح مسیر روستای ارنگه جاده چالوس و معرفی جاذبه های گردشگری این روستا بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای ارنگه کجاست؟

ارنگه یکی از توابع بخش آسارا در استان البرز است. بخش آسارا از سه دهستان آدران، آسارا و نسا تشکیل شده است. دهستان آدران شامل هجده روستا است که ارنگه نیز یکی از آنهاست. این روستا در کیلومتر هجدهم جاده چالوس درست مابین دو کوه پورا و گورا قرار گرفته است.

برای دسترسی به این روستا باید در کیلومتر هجده جاده چالوس با مشاهده تابلویی که در سمت راست این جاده قرار دارد به سمت ورودی این روستا بپیچید. پس از طی کردن حدودا دو کیلومتر در این مسیر فرعی دو راه پیش روی شما خواهد بود. راه سمت چپ منتهی به گورستان تاریخی ارنگه است. قدمت این گورستان بنا به تخمین باستان شناسان به چند هزار سال می‌رسد. آبشار معروف هفت چشمه نیز در همین مسیر واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار می‌بایست رودخانه ارنگه را به سمت بالا دنبال کنید.

اما راه سمت چپ شما را وارد بافت مسکونی روستا خواهد کرد. در واقع مسیر روستای ارنگه جاده چالوس از طریق همین راه است و راه سمت چپ نیز شما را به جاذبه های طبیعی و تاریخی حاشیه روستا خواهد رساند.

مسیر روستای ارنگه جاده چالوس

رودخانه ارنگه

جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی

همانطور که گفتیم در مسیر روستای ارنگه جاده چالوس جاذبه های گردشگری پرشماری قرار دارد. نخستین جاذبه گورستان تاریخی روستا است که هنوز هم سنگ قبرهایی با قدمت چند صد سال در آن دیده می‌شوند. پس از این گورستان به رودخانه خروشان ارنگه و سپس به آبشار زیبای هفت چشمه خواهید رسید. آبشار هفت چشمه با نود متر ارتفاع در میان مرتفع ترین آبشارهای ایران قرار دارد. برای دسترسی به این آبشار باید مسیر کنار رودخانه را در حدود نیم ساعت به سمت بالا طی کنید. این مسیر خود یکی از جذابیت های روستای ارنگه است و درختان انبوه بید و دره دیدنی حاشیه رودخانه منظره‌ای تماشایی را به این ناحیه بخشیده‌اند.

در فاصله نزدیکی با آبشار هفت چشمه یک آبشار زیبای دیگر نیز قرار دارد. آبشار وحشی و خروشان آدران که از حیث زیبایی شاید حتی بالاتر از آبشار معروف هفت چشمه قرار گیرد. در نهایت و پس از این آبشار نیز وارد دره هفت چشمه خواهید شد که به جرات می‌توان گفت یکی از خنک ترین و باصفاترین مناطق جاده چالوس است. دره هفت چشمه یکی از مقاصد گردشگری محبوب در فصل تابستان است و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای فرار از گرمای تابستان و تجربه خنکای این دره ییلاقی خود را در مسیر روستای ارنگه جاده چالوس می‌بینند.

دیگر جاذبه گردشگری زیبای ارنگه آبشار خور است. این آبشار پنجاه متری از شکوه بی مثالی برخوردار است. مسیر دسترسی به آبشار خور نیز به اندازه خود آن جذاب است. مسیری که انباشته از درختان گیلاس و سیب و آلو است.

اما تصور نکنید که اگر راه سمت راست را در مسیر روستای ارنگه جاده چالوس انتخاب کنید از جاذبه های گردشگری و مواهب طبیعی بی بهره خواهید ماند. چرا که در دل روستای ارنگه نیز جاذبه های فراوانی قرار گرفته است. مقبره امامزاده حسین یکی از این جاذبه هاست. باید گفت که بیش از آنکه خود این مقبره محل توجه گردشگران باشد درخت چنار قدیمی و کهنسالی که در حیاط این امامزاده واقع شده است توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. گفته می‌شود این چنار قدیمی ترین درخت چنار ایران است و به نوعی نماد منطقه ارنگه محسوب می‌شود.

دیگر جاذبه گردشگری که در مسیر روستای ارنگه جاده چالوس قرار دارد قله سه هزار و صد متری قبله است که آن را با نام کوه پورا نیز می‌شناسند. علاقه‌مندان به کوهنوردی می‌توانند با فتح این قله یکی از بهترین تجربیات کوهنوردی خود را رقم بزنند. گذشته از این، منظره شگفت آوری که از فراز قله پورا قابل مشاهده است نیز کوهنوردان زیادی را به فتح آن وسوسه می‌کند.

مسیر روستای ارنگه جاده چالوسآبشار هفت چشمه

بهترین زمان سفر به این روستا

همانطور که گفتیم دره هفت چشمه که در مسیر روستای ارنگه جاده چالوس قرار دارد به سبب خنکی بی حد و حصر خود یکی از ایده آل ترین گزینه‌ها برای فصل تابستان است. بنابراین می‌توان گفت که ارنگه در تابستان شلوغ تر از همیشه است و گردشگران زیادی این فصل را برای سفر به این ییلاق تماشایی انتخاب می‌کنند. اما از طرفی پاییز هزار رنگ ارنگه نیز معروف است. خصوصا برای کسانی که می‌خواهند به ارتفاعات این منطقه صعود کنند. از فراز این ارتفاعات می‌توانید درختان روستا را در ترکیب رنگی اعجاب آور و همچون یک تابلوی نقاشی تماشا کنید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13936

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.