آزادی 14 زندانیِ جریانات اخیر در هرمزگان

آزادی 14 زندانیِ جریانات اخیر در هرمزگان
رئیس دادگستری هرمزگان از آزادی 14 زندانی مربوط به اغتشاشات اخیر در این استان، در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه و برای بهره‌مندی زندانیان از ارتفاقات قانونی در پی پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد.

به گزارش نجواخبر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی، رئیس دادگستری هرمزگان با بیان اینکه 14 نفر از زندانیان اغتشاشات اخیر با توزیع قرار تأمین آزاد شدند، اظهار کرد: تمامی متهمان از حق آزادی تحت قرار تأمین برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تا کنون نیز تمامی متهمانی که امکان تودیه تأمین را داشته‌اند، آزاد شدندولیکن در مورد متهمین اخیر به صورت ویژه با تبدیل قرار و تخفیف قرار امکان آزادی فراهم شده است.

رئیس دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: تصمیم رئیس قوه قضائیه از جنبه های مختلف حقوقی، قضائی، سیاسیت جنایی، جرم شناسی، سیاسی و اجتماعی قابل بررسی استکه از هر نگاهی این دستور کارکردهای مثبت خود را نشان می‌دهد.

وی با اشارها به دستو رئیس قوه قضائیه برای بهره‌مندی زندانیان از ارتفاقات قانونی در پی پیروزی تیم ملی فوتبال افزود: این دستور هم مواقث سیاست های کلی کاهش آسیب های زندان است و هم جهت باز اجتماعی شدن و بازگشت متهم به آغوش خانواده و جامعه بسیار بسیار موثر است و علاوه بر آن، از این نظر که دشمنان نظام و انقلاب را د جذب فرزندان این کشور، ناکام می‌گذارد، مطلوب ارزیابی می‌شود.

قهرمانی بیان کرد: قطعا این دستور در ایجاد وحدت و نشاط اجتماعی و تقویت روحیه تیم ملی و اعتبار بخشیدن به کار با ارزش آنها هم تأثیرگذار است. هم اکنون تعداد کمی زندانی مربوط به اغتشاشات در زندان های استان هرمزگان وجود دارد که اکثرا مرتکب جرائم خشن و خاص شده‌اند و رونده آنها نیز در دست بررسی است.

رئیس دادگستری استان هرمزگان گفت: هیچ زندانی کمتر از 18 سال و دانشجو و دانش‌آموز در زندان استان هرمزگان نیست و کماکان برخورد با متهمان خشن باتوجه به جرم و شیوه ارتکاب به جرم قاطع و بازدارنده خواهد بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13950

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.