رییس جمهور در بندر جاسک:

ما مشکل حل ناشدنی نداریم

ما مشکل حل ناشدنی نداریم
رئیس جمهور با دعوت ‌از سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه جاسک گفت: امنیت سرمایه‌گذاری را در این منطقه تضمین می‌کنیم‌.

به گزارش نجواخبر، سیدابراهیم رئیسی در دیدار با اقشار مردم جاسک اظهار داشت: امروز خدمات ارزنده بسیج، خدمت‌رسانی و در کنار مردم بودن آن در سختی‌ها و گرفتاری‌ها را در سیل و زلزله همه دیده‌اند و همه ما شاهد بودیم که چگونه در کنار محرومین و مستضعفین خدمت کرده و خدمت می‌کنند باید از همه بسیجیان متشکر باشیم.

وی با اشاره به سفر خود به شرق هرمزگان افزود: باید زودتر از این خدمت مردم خونگرم منطقه مکران می‌رسیدم اما به واسطه مشغله‌ها این توفیق حاصل نشد و امروز این فرصت را مغتنم شمردیم و به مناسبت روز نیروی دریایی به منطقه آمدیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات منطقه گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله اشتغال و کار است، صیادی یکی از کارهای جدی در اقتصاد منطقه و ایجاد درآمد برای منطقه است که بایستی با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: اقتصاد دریا مسئله بسیار مهمی است و می‌توان کارهایی انجام داد که اقتصاد دریا فعال شود، امروز یکی از برنامه‌های مهم دولت تبدیل کردن سواحل مکران به مرکز اقتصادی، رونق تولید و داد و ستد برای کشور است.

رئیسی با تاکید بر اینکه آنقدر استعداد در سواحل مکران وجود دارد که می‌تواند این نقطه را به نقطه مهم راهبردی اقتصادی تروریستی و تجاری تبدیل کند، با دعوت ‌از سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه جاسک گفت: امنیت سرمایه‌گذاری را در این منطقه تضمین می‌کنیم‌.

رئیسی گفت: من به عنوان طلبه‌ای خدمتگزار به این منطقه سفر کرده‌ام که با مردم مشکلات منطقه را حل کنیم به نحوی که روستایی وجود نداشته باشد که آب آشامیدن نداشته باشد، صیادی با رویه‌های قانونی انجام شود، من از استاندار، فرماندار، عزیزان در ارتش و سپاه و بسیج و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌خواهم فعالیت اقتصادی در منطقه را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه امروز سرمایه‌گذاری در منطقه جاسک هم سرمایه را تضمین می‌کند و هم سود را تضمین می‌کند گفت: منطقه مکران از جمله مناطقی است که جلوه انسجام ملی را ‌به خوبی می‌توان در آن مشاهده کرد و شیعه و سنی در کنار هم ‌به صورت زیبایی در حال زندگی هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره لزوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌های حاضر در منطقه گفت: شرکت نفت اینجا استقرار دارد اما حتما انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و مجموعه‌هایی که از این منطقه نفت را به بازار روانه می‌کنند مورد تأکید و جزو اولویت‌های ما است، برابر قانون انجام مسئولیت‌های اجتماعی جزو اولویت‌های شرکت‌ها باید باشد، اینطور نباشد که بار دیگری که به جاسک می‌آیم مشکلات فعلی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندار و فرماندار حتما توجه کنند بعد از این سفر باید مسائل مردم جاسک حل شود رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما مشکل حل ناشدنی نداریم و همه مشکلات قابل حل است و راه‌حل مشکلات در دست جوانان متخصص اشت، ما نباید حل مشکلات را در آن سوی مرزها جست‌وجو کنیم، کشورهای سلطه‌گر تاکنون هیچ گشایشی را ایجاد نکرده‌اند و تنها به دنبال منافع خود هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13951

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.