نماینده مهاباد: در اعتراضات یک ماه گذشته تاکنون ۱۳ نفر در مناطق کردنشین کشته شدند

نماینده مهاباد: در اعتراضات یک ماه گذشته تاکنون ۱۳ نفر در مناطق کردنشین کشته شدند
نماینده مردم مهاباد با انتقاد از حوادث پیش آمده در حوزه انتخابیه خطاب به وزیر کشور گفت: آقای وزیر به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور باید جوابگوی این وضعیت باشید.

به گزارش نجواخبر، جلال محمودزاده در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه ۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر کشور گفت: در اعتراض مردمی یک ماه گذشته متأسفانه تاکنون ۱۳ نفر و براساس آمارهای غیررسمی در مناطق کردنشین ۱۰۵ نفر کشته شده‌اند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم خطاب به وزیر کشور ادامه داد: آقای وحیدی؛ شخص جنابعالی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور باید جوابگوی این وضعیت باشید و برای چندمین بار درخواست داریم کسانی را که به مردم تیر جنگی شلیک کرده‌اند را شناسایی و به دادگاه معرفی کنید، اما متأسفانه به جای پیگیری حق و حقوق مردم، دستگاه قضائی با کمال تعجب از منِ نماینده مردم که پیگیر این موضوع هستم، شکایت کرده است. همچنین لشگرکشی و امنیتی کردن فضای شهرهای کردنشین از جمله مهاباد، دستگیری های بدون دلیل شهروندان، هجوم شبانه به منازل و تخریب لوازم و خودروهای مردم و نوشتن شعار بر روی دیوار داخل منازل ساختمان های مسکونی و ایجاد رعب و وحشت و همچنین استقرار ایست بازرسی های متعدد در ورودی شهرهای کردنشین و بازرسی کردن وسایل شخصی مردم همانند اوایل انقلاب به چه دلیل است؟

وی تصریح کرد: چرا به فشارها و امنیتی نمودن فضای شهرهای کردنشین پایان نمی‌دهید؟ از طرفی در چند روز گذشته به دلیل برخورد خشن با معترضان در سطح کشور و مناطق کردنشین از جمله شهرستان مهاباد، کشتن کولبران و سوخت بران از وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، چندین سؤال طرح کردم، اما رئیس این کمیسیون می‌گوید سؤال شما را فعلا به صحن مجلس نمی‌فرستم! وقتی اعتراض می‌کنم، می‌گوید از من به رئیس مجلس شکایت کن! یعنی برای سؤال ملی و قانونی خود باید از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت کنم؟ در کجای آیین نامه آمده است که رئیس کمیسیون سؤال ملی یک نماینده مجلس را علی رغم قانع نشدن، نگه دارد؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13954

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.