نماینده تبریز در گفتگو با «نجواخبر»:

چرا قیمت‌ها هر روز بالا می‌رود؟/ معلم و کارگر نگران معیشت

چرا قیمت‌ها هر روز بالا می‌رود؟/ معلم و کارگر نگران معیشت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تأثیر مباحث سیاسی بر اقتصاد گفت: من بیشتر مسائل و مشکلات کشور را ناشی از ضعف مدیریت می‌بینم تا اینکه بخواهد سیاسی یا اقتصادی باشد.

محمدحسین فرهنگی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم کشور را به خوبی مدیریت کنیم همه مشکلات در دل مدیریت خوب حل می‌شود؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: دولت باید با انتخاب مدیران کارآمد و توانمند به نوعی حرکت کند که جامعه احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مدیریت دولتی مناسب باشد، باید رضایت عمومی رقم بخورد گفت: اگر معلمی سر کلاس تدریس می‌کند، باید نسبت به تأمین معیشت خود دل نگرانی نداشته باشد. اگر کارگری در کارخانه فعالیت می‌کند، نباید نگران افزایش قیمت‌ها باشد؛ حقوقی که می‌گیرد، پاسخ‌گوی تورم و گرانی نیست.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی مردم در هر قشر و هر شغلی باید این اطمینان را داشته باشند که دولت در مسیر درست گام بر می‌دارد، نه آنکه امروز قیمت‌ها در یک عددی است که فردا حداقل افزایش ۲۰ درصدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بی ثباتی اقتصادی باعث بی اعتمادی و ناامیدی مردم می‌شود گفت: چرا باید بدین صورت باشد که وقتی می‌گویند حال برجام خوب شد، ارز و سکه پایین بیاید و هنگامی که زمزمه می‌شود مذاکرات به مشکل و مانع خورده، بلافاصله شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و به هم ریختگی بازار باشیم.

فرهنگی در ادامه گفت: متأسفانه گویا همه چیز عکس شده زیرا افزایش گرانی، باعث هجوم مردم به بازار می‌شود، در حالی که مردم باید گرانی را تحریم کنند و این یک واقعیت تلخ است.

وی با تاکید بر اینکه گرانی هیچ ربطی به اقتصاد ندارد، بلکه بیشتر ناشی از تأثیرات روانی و هجوم مردم به بازار است گفت: به دلیل نگرانی از افزایش بیشتر قیمت‌ها، ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها و بی ارزش شدن پول ملی، مردم به بازار هجوم می‌آورند زیرا می‌خواهند گرانی‌های انتظاری آینده را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید یک ظرفیتی دارد که اگر به مرور زمان وارد بازار شود، پاسخ‌گوی تقاضای مردم خواهد بود، اما وقتی یک باره مردم به بازارها هجوم می‌برند و تقاضای کاذب یک باره ایجاد می‌کنند، تولید در آن مقطع پاسخ‌گوی این نیاز بی دلیل نیست و باعث گرانی می‌شود.

وی بازار ارز را نیز شامل این شرایط دانست و گفت: تا زمانی که ارز برای مبادلات تجارت خارجی باشد، به اندازه کافی در چرخه عرضه وجود دارد اما وقتی یک باره مردم برای خرید ارز و انبارکردن در خانه هجوم می‌آورند، تقاضای کاذب باعث گرانی می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13985

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب