نماینده زاهدان در گفتگو با نجواخبر مطرح کرد؛

همه اعتراض‌ها «امنیتی» نیست/ دولت نتوانست حذف ارز دولتی را مدیریت کند

همه اعتراض‌ها «امنیتی» نیست/ دولت نتوانست حذف ارز دولتی را مدیریت کند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گرانی و تورم غیر قابل انکار است و اعتراض هم حق مردم است گفت: اینکه بخواهیم هر اعتراضی را امنیتی کنیم، کار درستی نیست.

فداحسین مالکی با اعلام اینکه مردم چنین عقیده‌ای ندارند که اعتراض شان به مسائل امنیتی تبدیل شود؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: دولت و مجلس هم همچین عقیده‌ای ندارد و در مجموع هیچ کس نمی‌خواهد یک اعتراض به سواستفاده تبدیل شود.

وی به تشریح دلایل انتقادها و اعتراض های مردم پرداخت و گفت: از هنگامی که ارز 4200 تومانی حذف شد، شاهد افزایش قیمتها، کمبود برخی کالاها و اعتراض های مردمی بودیم که می‌بایست قبل از این تصمیم، به عواقب آن فکر می‌شد.

نماینده زاهدان با یادآوری اینکه منافع حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی مستقیم به جیب افراد خاص می‌رفت گفت: یک بنده خدایی ارز دولتی را می‌برد تا جنسی برای مردم وارد کند، اما همان کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی که قرار بود به قیمت دولتی بدست مردم برسد، به قیمت دلار آزاد در بازار توزیع می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی نظارت درستی در کار نباشد، مصداق حمایت از مردم و تخصیص ارز دولتی به فساد و رانت و سواستفاده تبدیل می‌شود گفت: برنامه دولت این بود که بتواند آن ارز را کنار بگذارد و از مجلس نیز برای این مهم اجازه گرفته شد.

مالکی با یادآوری اینکه در مجلس به دولت اجازه دادیم که ارز 4200 تومانی را با مدیریت مناسب حذف کند گفت: شرط مجلس این بود که دولت برنامه‌ای برای حذف ارز و مدیریت تبعات آن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود دولت دو ماه یارانه نقدی بپردازد و سپس کالا را با قیمت شهریور 1400 بدست مردم برساند گفت: قرار بود ظرف دو ماه کالابرگ الکترونیکی تعریف شود تا نظام توزیع از این طریق مدیریت شود، اما هنوز این مهم محقق نشده و معلوم نیست چگونه قرار است این گرانی مدیریت شود.

نماینده زاهدان در پاسخ به اینکه گمان می‌کنید ریشه اعتراض‌ها در تورم و مشکلات معیشتی باشد گفت: نمی‌توان به صورت صددرصدی در این زمینه نظر قطعی داد اما مشکلات معیشتی هم در اعتراض‌ها موثر است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان خارجی، هواداران داخلی دشمنان خارجی و کسانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند این دولت موفق بشود، جو سازی می‌کنند گفت: امکان دارد در نتیجه جوسازیها در ذهن بعضی از مردم عزیز ما موارد منفی تأثیر بگذارد، ولی امیدواریم که اینگونه نباشد.

مالکی با یادآوری اینکه برنامه این بود که منافع حاصل از ارز4۲۰۰ تومانی به زنجیره مصرف کننده بازگردد گفت: من عقیده‌ای ندارم مشکلات اقتصادی به موارد امنیتی تبدیل بشود، طبیعتاً فرزندان امنیتی، فرزندان مردم در مجلس و دولت، فرزندان این مردم هستند، همه ما در کنار مردم هستیم، اگر باشد همه با هم میخوریم، اگر نباشد هیچ کدام نمی‌خوریم. یعنی اگر نباشد، همه نباید بخوریم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14015

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب