وزرا امروز چه گفتند؟

از ساخت مسکن ایثارگران تا خبرهای جدید از کالابرگ و آمار عجیب از پیام‌رسان‌های داخلی

از ساخت مسکن ایثارگران تا خبرهای جدید از کالابرگ و آمار عجیب از پیام‌رسان‌های داخلی
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام اجرای موفق طرح آزمایشی کالا برگ الکترونیک در استان هرمزگان نسبت به اجرایی شدن به زودی این طرح در کشور اظهار امیدواری کرد.

به گزارش نجواخبر، امروز هیئت دولت درحالی تشکیل جلسه داد که وزرای دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران به جدیدترین مسائل حوزه خود پرداختند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد ساخت مسکن ایثارگران گفت که زمین و پروانه رایگان است و پس از پیشرفت ۳۰ درصدی تسهیلات داده خواهد شد.

امیرحسین قاضی‌زاده معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات ساخت و تحویل مسکن برای ایثارگران اظهار داشت: اکنون آورده ایثارگران زمین رایگان و پروانه رایگان است؛ زمین را دولت تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیشرفت 30 درصدی در ساخت مسکن، تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود. بازپرداخت تسهیلات نیز 10 ساله است.

*وزیر کار: استفاده از کالابرگ اختیاری است
وزیر کار در خصوص آینده یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی گفت که استفاده از کالابرگ اختیاری است.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما مکلف هستیم که سازوکار کالابرگ را تقویت کنیم همکاران ما در وزارت کار با همکاری وزرات اقتصاد و وزارت صنعت جلساتی داشتند و بستر این کار فراهم شده است در چند شهرستان به صورت موردی اجرا شد که بازخورد خوب و مطلوبی گرفتیم.

وی ادامه داد: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می‌توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می‌توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند.

*رکورد ترافیک اینترنت در شب گذشته شکسته شد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: رکورد جدیدی که ثبت کردیم 6 ترابیت بر ثانیه ترافیک تولید و مصرف در شب گذشته را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: فقط پلتفرم تلوبیون بیش از 2.5 ترابیت بر ثانیه ترافیک داشته که هیچ پلترفرمی در داخل تا الان این رکورد را نداشته است.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: تکلیفی که به عهده ما گذاشته شده، اصلاح مهندسی ترافیک شبکه کشور است زیرا بیش از 95 درصد از ترافیک کشور در تهران است؛ ما کاری را از پارسال شروع کردیم که بتوانیم از هشت نقطه دیتا و سرویس‌های پرمخاطب را به شکل محلی در اختیار مردم قرار دهیم. برای جام جهانی این کار را از چهار استان خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی و فارس شروع کردیم و دیشب برای نخستین‌بار این چهار نقطه برای بازی ایران و آمریکا زیر بار رفتند و برای نخستین‌بار 15 درصد از ترافیک مورد نیاز مردم از همین نقاط تأمین شد.

زارع‌پور درباره استفاده از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی نیز عنوان کرد: فعالیت پیام‌رسان روبیکا به 35 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده، ایتا 15 میلیون کاربر ماهانه، بله و سروش پلاس حدود 9.5 میلیون کاربر ماهانه دارند.
وزیر کشور: شرایط امنیتی شهر‌هایی غربی کشور اکنون آرام است
احمدی وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت برخی شهرهایی غرب کشور که اخیرا دچار نارامی شده بودند، اظهار کرد: وضعیت این شهرها آرام است و مشکلی ندارند. طبیعی است که جریان معاند، تروریست و تجزیه طلب خارج از مرزها دنبال این هستند که وضعیت این شهرها را بهم بریزند شرایط الان آرام است، ولی مراقبت از سوی دستگاه های مسئول انجام می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14041

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب