نگاهی اختصاصی به غافلگیری‌های جام جهانی؛

خون، عرق و اشک/ شکست‌های بزرگ مرحله گروهی

خون، عرق و اشک/ شکست‌های بزرگ مرحله گروهی
جام جهانی 2022 قطر به ما شاهکارهای تاریخی، لحظات قهرمانانه و نمایش مطلق استعداد از تیم‌هایی داده که انتظار چندانی از آن‌ها نمی‌رفت، اما تیم‌هایی هم هستند که به ما نشان می‌دهند تیم‌های بزرگ آنطور که فکر می‌کردند شکست‌ناپذیر نیستند و با یک بازی سقوط می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، جام جهانی 2022 قطر نیز از این قاعده مستثنی نبود. تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به عنوان برخی از کم چالش‌ترین تیم‌ها در نظر گرفته می‌شدند، با این حال، آن‌ها اتفاقات عظیمی را در زمین به اجرا گذاشتند تا قدرت‌های بزرگ فوتبال را تحت کنترل درآورند.

ناکام‌های جام جهانی 2022 قطر چه کسانی هستند؟

آلمان

اگر تیمی هر چهار سال یک بار مدعی عنوان قهرمانی بوده، آن تیم ملی آلمان است. مشخصه آلمانی‌ها ثبات عاطفی ضد گلوله است که باعث شده چهار جام جهانی را به دست آورند.

اما همیشه نمی‌توان در اوج بود، در جام جهانی روسیه، آلمان‌ها به عنوان قهرمانی جهان رسیدند و نتوانستند از تاج و تخت دفاع کنند، آن‌ها آنقدر بد کار کردند که از مرحله گروهی عبور نکردند؛ این ضربه سختی برای ملتی که عادت به برنده شدن دارد، بود.

در جام جهانی 2022 آن‌ها با یک تیم رقابتی وارد شدند: نویر، بهترین دروازه‌بان جهان، تونی کروس، مولر، لئون گورتزکا، سانه و غیره.

آن‌ها در گروه E با اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا همگروه شدند. طرفداران منتظر صعود اسپانیایی‌ها و آلمانی‌ها بودند، اما ژاپن وارد شد و به رویاها پایان داد زیرا آلمان و اسپانیا را شکست دادند و به عنوان صدرنشین به دور بعدی پیش رفتند!

آلمان تا آخرین لحظه تلاش کرد تا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند اما تلاش این تیم بی نتیجه ماند؛ اینطور می‌شود گفت آنقدر شنا کردند که در نهایت در ساحل جان باختند!

جمله فوق‌العاده گری لینه‌کر اسطوره انگلیسی درست از آب درنیامد: «فوتبال یازده بر یازده است و آلمان همیشه برنده است». آلمانی‌ها در رده سوم گروه قرار گرفتند و چمدان‌های خود را بستند و شانسی برای قهرمانی نداشتند.

قطر

کشور میزبان در این جام جهانی شاهد منظره غم انگیزی بود. در حالی که انتظار نمی‌رفت قطر جام را بالای سر ببرد، قطری‌ها انتظار داشتند حداقل یک حضور شایسته داشته باشند، اما اینطور نشد.

آ‌ن‌ها در گروه A با هلند، سنگال و اکوادور همگروه بودند. قطری‌ها با صفر امتیاز در رده آخر جام جهانی بودند و تفاضل گل 7- را ثبت کردند!

بلژیک

بلژیکی‌ها در جام جهانی 2018 روسیه با تیمی نسبتاً جوان به قطر، در جایگاه سوم قرار گرفتند، اکثر این بازیکنان اکنون در سطح بلوغ متفاوتی بودند، بنابراین حتی انتظار می‌رفت که آن‌ها شانس بازی در فینال را داشته باشند.

اما در نهایت مراکش غافلگیرکننده در گروه F اول شد و پس از آن کرواسی، با کمک بهترین بازیکن و دروازه‌بان ستاره خود یعنی تیبو کورتوا، آن‌ها متأسفانه تنها پس از سه بازی به خانه رفتند.

اروگوئه

تیم اروگوئه خط حمله فوق‌العاده‌ای دارد: لوئیس سوارز (ناسیونال اروگوئه)، ادینسون کاوانی (والنسیا)، داروین نونز (لیورپول) و فاکوندو پلیسترینی (منچستریونایتد) تنها بخشی از سلاح‌های تهاجمی آمریکایی‌ها هستند، اما آن‌ها در قطر به شکل دیگری بودند.

در دو بازی اول مقابل کره جنوبی و پرتغال، اروگوئه‌ای‌ها صفر گل زدند. آن‌ها در بازی سوم مقابل غنا با یک امتیاز و فشار برای پیروزی و زدن چندین گل برای صعود به میدان رفتند.

در نهایت اروگوئه دو گل به ثمر رساند و در امتیاز با کره برابر بود، اما آسیایی‌ها تفاضل گل بهتری داشتند. به همین دلیل است که اروگوئه از جام جهانی کنار گذاشته شد و تنها یک گل نداشت تا یکی از قوی‌ترین تیم‌های جام جهانی را به مرحله بعدی برساند.

مکزیک

اگرچه مکزیک هرگز قهرمان جهان یا حتی نزدیک به این موضوع نبوده، اما این تیم در دور دوم جام جهانی 86 تا جام جهانی روسیه تیم ثابت مرحله حذفی بود.

از جام جهانی 94 آمریکا تا روسیه 2018 تنها دو تیم در تمام این دوره‌ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده‌ بودند: برزیل و مکزیک.

در جام جهانی قطر 2022، با هدایت تاتا مارتینو از دور گروهی کنار رفتند تا بدترین جام جهانی خود را از زمان جام جهانی آرژانتین 78 تجربه کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14098

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب