آزادسازی واردات طلا، پلاتین و نقره با مصوبه هیات وزیران +جزئیات

آزادسازی واردات طلا، پلاتین و نقره با مصوبه هیات وزیران +جزئیات
با ابلاغ مصوبه هیات وزیران، از این پس ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

به گزارش نجواخبر، هیئت وزیران در جلسه ششم آذر ماه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی این مصوبه را به تصویب رساند که به تازگی از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه و مطابق بند (و) ماده (۱) قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی - مصوب ۱۳۸۱ - ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه های خارجی قابل ورود به کشور توسط سرمایه‌گذاران خارجی در چهارچوب قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و آیین نامه اجرایی آن پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلا مانع است.

همچنین مطابق تبصره(۲) ماده (۷۶) قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ ورود فلزات گرانبها به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چهارچوب قانون امور گمرکی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلا مانع است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظفند ظرف یک ماه شرایط مربوط به نحوه ارزشیابی، به کارگیری، ورود و خروج اصل و عواید سرمایه‌گذاری فلزات گرانبها به صورت شمش استاندارد را در چهارچوب قوانین مربوط تهیه و حسب مورد برای تصویب هیئت وزیران و شورای پول و اعتبار ارائه نمایند.

پیش از این واردات شمش طلا با مجوز بانک مرکزی امکان پذیر بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14103

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.