نماینده سیرجان در گفتگو با «نجواخبر»:

فریاد بخش خصوصی از کارشکنی‌های دولت به آسمان بلند است!

فریاد بخش خصوصی از کارشکنی‌های دولت به آسمان بلند است!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی های کشور در عرصه های گوناگون گفت: از ظرفیت و پتانسیل کشور در تمامی بخشها تنها 20 درصد استفاده شده و 80 درصد آن اجرایی و فعال نشده است.

شهباز حسن پور بیگلری با انتقاد از مغفول ماندن بخشهای فراوان اقتصادی کشور به خبرنگار نجواخبر گفت: بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی های کشور همچون معادن مغفول مانده همانگونه که 80 درصد اقتصاد در دست دولت و خصولتی هاست.

وی از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان نقطه اتکایی بزرگ و تأثیرگذار یاد کرد و گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به اهداف خصوصی سازی و ابلاغیه اصل44 قانون اساسی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، دست یابیم.

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعاتی که از سوی کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی به نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد گفت: فریاد بخش خصوصی از کارشکنی های دولت به آسمان بلند است زیرا همه روزه از سوی دولت برای بخشی خصوصی واقعی اشکال تراشی می‌کنند.

وی از رفتارهای سلیقه‌ای و رویکردهای غیر منطقی که باعث بحران و چالش برای بخش خصوصی می‌شود، خبرداد و گفت: دایم با صدور بخش‌نامه های خلق الساعه برای بخش خصوصی مشکل آفرینی می‌شود و هر روز برای تولیدکنندگان محدودیت و ممنوعیت ایجاد می‌کنند که این رفتار باعث شده تا تولیدکنندگان به نمایندگان مجلس پناه ببرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات گریبانگیر تولیدکنندگان به ویژه آنهایی که کالای با کیفیت تولید می‌کنند و بازار صادراتی را مال خود کرده‌اند گفت: یک روز تاجر با هزاران مشکل و در شرایطی که با انواع تهدیدهای ناشی از تحریم‌ها روبه‌رو است بازار هدفی ایجاد می‌کند تا بتواند کالاها را کشور صادر و برای ایران درآمد ارزی ایجاد کند اما یک باره با یک بخش‌نامه فلان معاون وزیر که درکی از چالشها و مشکلات تولید و صادرات ندارد، نه تنها ظرفیت کسب درآمد از دست می‌رود، بلکه آن تاجر را تا مرز ورشکستگی و نابودی پیش می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم که امکان تجارت با دیگر کشورها و بازگشت ارز به کشور با چالشهای بسیاری روبه‌رو است، نباید کارشکنی صورت پذیرد گفت: به اندازه کافی با چالش تحریم روبه‌رو هستیم و نباید مدیران داخلی به نوعی تصمیم گیری کنند که جلوی پای تولید کننده و صادرکننده سنگ اندازی شود.

حسن پور با اعلام اینکه اگر قرار است برای تولیدکننده تصمیمی گرفته شود، باید خود تولیدکننده یا نماینده او نیز حضور داشته باشد گفت: متأسفانه در بسیاری از موارد برای تولیدکنندگان تصمیماتی گرفته می‌شود که بحران در تولید را رقم می‌زند، در حالی که اگر هنگام تصمیم گیری از تولیدکننده دعوت کنند و پس از بررسی مشکلات تولید، تصمیم بگیرند، این همه چالش در کشور به وجود نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد به نوعی تصمیم گیری می‌شود که نشانگر نبود دیدگاه تخصصی است گفت: با نگاهی به سابقه مدیریتی برخی تصمیم گیران، متوجه می‌شویم که تجربه و تخصصی در حوزه مسئولیتی ندارند اما بدلایل نامعلوم بکار گرفته شده‌اند و همین افراد برای بخشهای تخصصی کشور تصمیم می‌گیرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14131

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.